EI Tyysterniemen kärjen kaavoitukselle

Kansalaisadressi: EI Tyysterniemen kärjen kaavoitukselle

Lappeenrannan kaupunki suunnittelee parhaillaan Tyysterniemen kärjen kaavoittamista asuinrakentamiseen.

Tyysterniemen kärjen monipuolinen luonto tekee alueesta erittäin suositun virkistysalueen. Alueen rantametsä on viimeinen lähes luonnontilainen Saimaan ranta-alue keskustan tuntumassa Pappilanniemen lisäksi. Tyysterniemi sijaitsee kävelymatkan päässä Voisalmesta, Kivisalmesta, Kariniemestä, Pallosta, Rakuunamäeltä, Pikisaaresta ja jopa keskustasta. Tämän rannan tuntumassa olevan alueen säästäminen kokonaisuudessaan virkistyskäyttöön varmistaa kaupunkilaisten mahdollisuuden nauttia upeasta, rakentamattomasta Saimaan luonnosta kävelymatkan päässä.

Kiitokset allekirjoittaneille, Tyysterniemen kärki poistettiin ainakin vuosien 2012-2013 kaavoitusohjelmasta teknisen lautakunnan kokouksessa 19.10.2011