UIMAHALLI JOKELAAN

Jokelan lähialueilla asuu yli 10 000 kansalaista ja suurin osa heistä on pohjois- tuusulalaisia. Tuusulan kunnan ja sen päättäjien on syytä ajoissa valmistautua tulevaan Jokelan asukasmäärän, jopa rajuunkin kasvuun. Tämä ilmenee lisääntyneestä kaavoitus toimista Jokelan alueelle. Tällä Uimahallin rakentamistoimella nousisi Jokelan taajama, oikeaan arvoonsa.

Tällä Jokelan uimahallilla rakentamisella, lisättäisiin kuntalaisten terveyttä ja viihtyvyyttä ja Jokelan taajaman vetovoimaisuutta. Jokelan taajama on jo aivan liikaa menettänyt palveluja sekä työpaikkoja, pankkien ja kauppojen ohella.

-Jokelan asukkaille uimahallin toteutus merkitsee paljon ja estäisi Jokelan taajaman ”kuihtumista”.
-Uimahallin terveysvaikutukset ovat kiistattomat (vauvasta vaariin ja mummoon), näitä uimahalleja on Suomen kunnissa satoja (väestöltään pienemmissä       taajamissa kuin Jokela) ja palaute niistä on käyttäjiltä myönteinen.

Kuntalaisen aloitteellani ehdotan myös, että perustetaan suunnitteleva toimikunta, Jokelan alueen kuntalaisista ja Tuusulan kunnan päättäjistä Jokelan Uimahallin toteuttamiseksi.

Tolkinojantien ja Päiväkummuntiehen rajoittuva, nykyinen ns. ”luonnonruoho” pallokenttä on riittävä alue 25 metrin ja 5 radan Jokelan Uimahallille.