Urheiluluokka Palokkaan

Me allekirjoittaneet ehdotamme, että Palokan Yhtenäiskoulun ylästeelle perustettaisiin urheiluluokka syksystä 2014 alkaen. Urheiluluokka on myös mahdollista toteuttaa jo syksyllä 2013, jos vain tahtoa riittää.

Palokan alueella asuu paljon lapsiperheitä. Vuonna 2011 Palokka-Puuppola alueen väestöstä 7-12 -vuotiaita oli 1212 henkilöä ja 0-6 -vuotiaita 1716 henkilöä, eniten ikäryhmänsä edustajia kaikista Jyväskylän alueista, joten oppilaita luokalle riittäisi varmasti tulevaisuudessakin. Urheiluluokan toteutuminen Palokassa tukisi myös kunnallista lähikouluperiaatetta. Tällä hetkellä urheiluluokkia käyvillä Palokkalais-oppilailla menee koulumatkoihin noin tunnista 1,5 tuntiin, jos he käyttävät linja-autoa.

Lisäksi koulun välittömässä läheisyydessä on loistavat mahdollisuudet monien urheilulajien harjoittamiseen; esimerkiksi tekojää, tekonurmikenttä, yleisurheilukenttä sekä uudet sisäliikuntatilat, unohtamatta myöskään hiihtomahdollisuuksia.