Uusi ja terve peruskoulu ja päiväkoti Pyhätunturille!

Me tarvitsemme uuden koulu- ja päiväkotirakennuksen kuntamme tulevaisuudelle!

Meidän kuntamme kehityksen kannalta on tärkeää puntaroida tarkkaan minne mahdollinen uusi koulurakennus sijoitetaan. Sijoituskohdetta miettiessä täytyy laskea missä on mahdollista saada tuottavuutta uudella rakennuksella.

Pyhätunturille on muutamien vuosien aikana muuttanut nuoria ja nuoria perheitä, jotka ovat kasvattaneet Pelkosenniemen kunnan asukaslukua.
Tällä hetkellä Pyhätunturille on syntymässä 5 uutta Pelkosenniemeläistä, sekä Pyhätunturin alueella on 16 päiväkoti-ikäistä lasta. Lapsissa on kuntamme tulevaisuus!

Kuntamme suurin elinkeino on matkailu ja Pyhätunturin alue kuntamme suurin työllistäjä. Me haluamme pysyä itsenäisenä kuntana ja sen vuoksi me tarvitsemme lisää asukkaita, lisää tuloja ja lisää työpaikkoja. Pyhätunturin alueen kehittyminen ja kehittäminen tuo lisää työpaikkoja ja mahdollisuuden pysyä itsenäisenä kuntana. Pyhätunturi on kuntamme valttikortti.

Nyt täytyy katsoa rohkeasti totuutta silmiin ja määrittää vaihtoehto kuntamme parhaaksi. Olemme itse vastuussa omasta hyvinvoinnistamme, sekä kuntamme tulevaisuudesta. Meillä on nyt mahdollisuus!

Miksi Pyhätunturi?

- Mahdollisuus kasvattaa asukaslukuamme kunnassamme tarjoamalla laadukasta ja monipuolista opetusta, ja turvallisen opetusympäristön luonnon ja liikunnan parissa.

- Hyödyntää uuden koulurakennuksen käyttöä matkailussa.

- Huomioida mahdollisuus ekologiseen ja energiaystävälliseen rakentamiseen.

- Mahdollisuus kehittää laadukas opetus- ja harjoitusympäristö ammattimaisesti harjoitteleville nuorille lumilajien harrastajille.

Ollaan yhdessä rohkeita ja annetaan kuntamme tärkeimmille mahdollisuus!

Anna-Kaisa Luoma-aho    Ota yhteyttä adressin tekijään