Uusi koirapuisto Pikku Huopalahteen

UUSI KOIRAPUISTO PIKKU HUOPALAHTEEN

Pikku Huopalahden eteläosassa on paljon erirotuisia ja erikokoisia koiria, joilla ei ole koirapuistoa. Koirat, varsinkin nuoret, tarvitsevat liikuntaa ilman talutinta, lihasten kehitykseen ja terveyden ylläpitoon. Tällä hetkellä koirat sukkuloivat vilkasliikenteisen pyöräilyn seassa. On vain ajan kysymys, koska jotain vakavaa sattuu koiraihmisille ja/tai koirille. Onhan Pikku Huopalahden eteläisellä osiolla pyöräilylle tarkoitettu yhteys Paciuksenkadulta Mannerheimintielle.

Tiedossa on (Jere Saarikko, Helsingin kaupunki), että Mannerheimintien kupeessa oleva koirapuisto siirretään noin parinsadan metrin läheisyyteen Ruskeasuon ratsastustallia. Tällöin Ruskeasuon alueella on kaksi koirapuistoa vain muutaman muutaman sadan metrin päässä toisistaan. Myös Pikku Huopalahden pohjoisosaan on Jere Saarikon mukaan ajateltu uutta koirapuistoa, vaikka siellä on jo yksi.

Paciuksenkadun varrella on jyrkkäkallioinen, käyttökelvoton ja tosiasiassa käyttämätön, aina tyhjillään oleva koirapuisto. Tätä Jere Saarikon mukaan parannellaan. Eihän sillä alueella asu edes ihmisiä, saati sitten koiria. Lisäksi paikka on hengenvaarallinen sekä koirille, että ihmisille.

Esitämme, että Helsingin kaupunki tekee mitä pikemmiten Pikku Huopalahden eteläosaan koirapuiston, isoille ja pienille erikseen. Tilaa on Pikku Huopalahden puistossa vaikka kuinka paljon !

Adressi toimitetaan aikanaan Helsingin Kaupungille.

Eeva-Liisa Sainio    Ota yhteyttä adressin tekijään