Valkealan lukion puolesta

Kouvolan lukioverkkoselvityksen mukaan Valkealan lukio lakkautettaisiin vuonna 2020 huolimatta siitä, että menestymme lukiovertailuissa erinomaisesti, meillä on terveet tilat ja Unesco-status sekä hyvä sijainti keskellä Valkealaa.

Koulumme tarjoaa opiskelijoille laadukasta opetusta yrittäjyyspainotuksella unohtamatta koulun yhteisöllisyyttä tai perinteisiä tapahtumia. Opiskelijoita tulee Valkealan alueen lisäksi muun muassa keskusta-alueelta sekä Korialta, mikä kertoo siitä, että olemme helposti saavutettavissa. Pienestä lukiosta hyötyvät myös erityistä tukea tarvitsevat opiskelijat, sillä heidän erityistarpeensa on helppo huomioida pienestä opiskelijajoukosta.

Koulurakennus on lukiolaisten lisäksi aktiivisesti käytössä parakkikoulussa olevilla alakoululaisilla, jotka käyvät syömässä lukion ruokalassa päivittäin. Alakoululaisten lisäksi myös esimerkiksi kansalaisopisto käyttää tilojamme.

Lukio on suuri osa koko koulukeskusta ja Valkealan eläväisyyttä. Kuntaliitoksista huolimatta kaikkea toimintaa ei tulisi keskittää keskustaan, vaan kaikki Kouvolan alueet olisi hyvä pitää toimivina ja mahdollisimman palvelurikkaina.

Jos sinunkin mielestäsi Valkealan lukio tulisi säilyttää, allekirjoita adressi!

Valkealan lukion opiskelijakunnan hallituksen puolesta

Anni Kurittu, opiskelijakunnan hallituksen puheenjohtaja