Valtiopetos-tutkintapyyntö Suomen poliittisista vaikuttajista

Tehdään myös joukko kanne eli kaikki me allekirjoittaneet vaadimme että lain muutos perutaan ja koko EU jäsenyys otetaan uudestaan avoimeen keskusteluun sekä perustuslain rikkojat tuomitaan valtakunnanoikeudessa.

Valtiopetos-tutkintapyyntö Suomen poliittisista vaikuttajista

Verkkosivuilla todetaan, että julkisuudessa esillä olleiden tietojen perusteella on syytä epäillä merkittävissä poliittisissa asemissa toimivien suomalaisten vaikuttajien syyllistyneen valtiopetokseen. Sivusto ei suoranaisesti mainitse ketään epäiltyä nimeltä – yhden tai useamman epäillyn henkilöllisyyden päätteleminen jääkin ilmoituksen tekijän itsensä ratkaistavaksi.

Koska Suomen rikoslaki mahdollistaa joukkokanteen nostamisen ainoastaan yrityksiä vastaan, tästä johtuen ainoa keino saada rikosepäilyt tutkittavaksi on, että yksittäiset kansalaiset toimittavat henkilökohtaisesti allekirjoittamansa tutkintapyynnön suoraan kihlakuntansa poliisille.

Sivusto tarjoaa myös pohjan esitutkintapyynnön jättämiselle. Esitutkintapyynnöt tulevat velvoittamaan viraomaiset toimimaan ja selvittämään pyydettäessä myös julkisuuteen sen, mitä esitutkintojen tiimoilta on tapahtunut tai tapahtumassa.

Katso lisää:

Toimittajan kommentti

Ajatus on kannatettava ja toimenpide mielestäni tarpeellinen. Meitä Verkkomedia.org'ssa kiinnostaa myös tietää missä, milloin ja ketä vastaan näitä tutkintapyyntöjä on jätetty. Tulemme seuraamaan esitutkinnan edistymistä ja tiedottamaan saamistamme tiedoista.

Olemme avoin kansalaismedia – joten auta meitä tietämään aiheeseen liittyvistä asioista ja kerro toimitukselle saamistasi tiedoista, palautteesta, yms. Tehkäämme yhteistyötä – isänmaamme puolesta – ja koettakaamme määrätietoisesti torjua maamme perustuslakia kohdanneet uhkakuvat:

Suomi on hyvä maa. Se on paras meille suomalaisille. Se on puolustamisen arvoinen maa ja sen ainoa puolustaja on Suomen oma kansa.

Jalkaväenkenraali Adolf Ehrnrooth

Yläpuolella olevat tekstit lainattu www.verkkomedia.org - sivulta.

Pahin on edessä joka edesauttaa päätösten läpivientiä myös eduskunnassa ja se on Suomen oman perustuslain muuttaminen vastoin nykyistä perustuslain pykäli EU:n perustuslain osaksi jossa Suomen lait liitetään 100% liittovaltiolakiin. Tästä ei teitenkään ole vaivauduttu kertomaan kansalaisille vaikka kaikkien lain kohtien mukaan niin pitää menetellä tai että asiasta olisi mitään keskusteltu ääneen.

Erityisesti kursivoidusta ja alleviivatusta  lakiehdotuksesta käy ilmi että nämä miehet ja naiset tekevät perustuslakiin:

12 luku: Maanpetosrikoksista

Luku on uudistettu lailla (21.4.1995/578).

1 § (21.4.1995/578) Suomen itsemääräämisoikeuden vaarantaminen. Joka tarkoituksenaan väkivaltaa käyttämällä tai sillä uhkaamalla taikka vieraan valtion sotilaallisen tai taloudellisen painostuksen tai tuen avulla

1. saattaa Suomi tai osa Suomea vieraan valtion alaiseksi,
  2. irrottaa osa Suomea muusta valtakunnasta tai
  3. muulla vakavuudeltaan näihin rinnastettavalla tavalla rajoittaa Suomen valtiollista itsemääräämisoikeutta

tekee teon, josta aiheutuu sanotun tarkoituksen toteutumisen vaara, on tuomittava Suomen itsemääräämisoikeuden vaarantamisesta vankeuteen vähintään yhdeksi ja enintään kymmeneksi vuodeksi.

4 § (21.4.1995/578) Törkeä maanpetos. Jos maanpetoksessa

1. aiheutetaan vaara valtakunnan tai sen osan joutumisesta vieraan vallan alaiseksi tai
  2. muuten aiheutetaan Suomelle erityisen suurta vahinkoa

ja maanpetos on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä maanpetoksesta vankeuteen vähintään neljäksi vuodeksi tai elinkaudeksi.

Yritys on rangaistava.

7 § (21.4.1995/578) Turvallisuussalaisuuden paljastaminen. Joka oikeudettomasti julkistaa tai toiselle välittää, luovuttaa tai ilmaisee taikka tällaista tarkoitusta varten oikeudettomasti hankkii tiedon seikasta, joka Suomen ulkoisen turvallisuuden vuoksi on säädetty tai määrätty salassa pidettäväksi tai joka tekijän tieten on sen laatuinen, että sen paljastuminen on omiaan aiheuttamaan vakavaa vahinkoa Suomen maanpuolustukselle, turvallisuudelle, ulkomaansuhteille tai kansantaloudelle, on tuomittava turvallisuussalaisuuden paljastamisesta vankeuteen vähintään neljäksi kuukaudeksi ja enintään neljäksi vuodeksi.

Yritys on rangaistava.

8 § (21.4.1995/578) Tuottamuksellinen turvallisuussalaisuuden paljastaminen. Joka törkeästä huolimattomuudesta oikeudettomasti julkistaa taikka toiselle välittää, luovuttaa tai ilmaisee tiedon seikasta, joka Suomen ulkoisen turvallisuuden vuoksi on säädetty tai määrätty salassa pidettäväksi, on tuomittava tuottamuksellisesta turvallisuussalaisuuden paljastamisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

9 § (21.4.1995/578) Luvaton tiedustelutoiminta. Joka vierasta valtiota vahingoittaakseen tai toista vierasta valtiota hyödyttääkseen hankkii tietoja vieraan valtion maanpuolustuksesta, turvallisuudesta tai niihin välittömästi vaikuttavista seikoista ja siten aiheuttaa vahinkoa tai vaaraa Suomen ulkomaansuhteille, on tuomittava luvattomasta tiedustelutoiminnasta vankeuteen vähintään neljäksi kuukaudeksi ja enintään kuudeksi vuodeksi.

Yritys on rangaistava.

10 § (21.4.1995/578) Puolueettomuusmääräysten rikkominen. Joka rikkoo Suomen suhtautumisesta sotaa käyviin vieraisiin valtioihin annettuja puolueettomuusmääräyksiä, on tuomittava puolueettomuusmääräysten rikkomisesta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi.

11 § (21.4.1995/578) Maanpetoksellinen yhteydenpito. Joka tehdäkseen edellä tässä luvussa tarkoitetun rikoksen ryhtyy yhteydenpitoon vieraan valtion tai sen asiamiehen kanssa, on tuomittava maanpetoksellisesta yhteydenpidosta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

Näiden kyseisten lakien rikkominen on kansallinen rikos josta pitäisi antaa rangaistus. Meillä vaan kun ei ole poliitikoista riippumatonta Perustuslakituomio- istuinta jossa voitaisiin olemassa olevan lain mukaan tuomita valtiopetoksesta.

Adressin laatinut: Jan Erik Finskas

Malli esitutkintapyynnöstä:
(Verkkomedia.org -edit)

(Oma paikkakuntasi) KIHLAKUNNAN POLIISILLE

Asia: Tutkintapyyntö

Ilmoituksen tekijä:

Nimi: ______________________________

Katuosoite: ______________________________

Postinumero: __________

Postitoimipaikka: ______________________________

Epäilty / epäillyt henkilöt: ______________________________

Rikosepäilyn kuvaus:

Pyydän, että poliisi tutkii, onko edellä mainittu epäilty henkilö syyllistynyt rikoslain 13. luvussa määriteltyyn valtiopetokseen, törkeään valtiopetokseen tai valtiopetoksen valmisteluun

• pyrkimällä oikeudettomasti pakottamalla ja/tai valtiosääntöä rikkomalla kumoamaan tai muuttamaan Suomen valtiosääntö tai muuttamaan Suomen valtiojärjestystä ja/tai

• yhtymällä yhteydenpitoon vieraan valtion tai sen asiamiehen kanssa.

Perustelut:

• Epäilty pyrkii julkisuudessa olleiden lausuntojensa ja toimintansa perusteella ajamaan
    Suomen perustuslakiin tehtävää muutosta, jossa Suomen EU-jäsenyys kirjataan perustuslakiin.

• Epäillyn julkilausumien ja toiminnan perusteella on syytä epäillä, että hänen toimintansa tapahtuu yhteistyössä useiden vieraiden valtioiden asiamiesten kanssa.

Paikka ja päiväys:

____________________ _____. _____. 2011