Kuntalaisaloite Keminmaassa koskien musiikinopiskelun tukemista

Keminmaan sivistystoimi on päättänyt keväällä 2016 vähentää Länsi-Pohjan musiikkiopiston tukemista. Tämä on aiheuttanut sen, että uusia keminmaalaisia musiikin opiskelijoita (pääasiassa lapsia ja nuoria) ei hyväksytä enää musiikkiopiston opiskelijoiksi, vaikka pääsykoe olisikin suoritettu hyväksytysti. Jokainen musiikkiopiston opiskelija maksaa oman opiskelunsa musiikkiopistossa lukukausimaksun muodossa, mutta myös kuntien tukea tarvitaan toiminnan takaamiseksi. Me adressin allekirjoittaneet täysi-ikäiset keminmaalaiset vaadimme, että asia (musiikkiopiston tukeminen) otetaan kunnassa valtuustokäsittelyyn. Toivomme kunnan päättäjien ottavan huomioon, kuinka tällainen kunnan budjetissa kohtalaisen pieni säästö aiheuttaa sen, että keminmaalaiset lapset ja nuoret eivät pääse hyvän harrastuksen piiriin ja musiikinalan tutkintoja suorittamaan. Päätös heikentää kunnan asukkaiden, pääasiassa lasten ja nuorten, harrastusmahdollisuuksia ja lisää eriarvoisuutta naapurikuntiin verrattuna.

Nimilistan taakse tarvitaan 2 % kunnan äänioikeutetuista asukkaista. Jos tämä määrä nimiä saadaan kerättyä, niin voidaan tehdä kuntalaisaloite asian käsittelemiseksi Kunnanvaltuustossa.

Huom, adressin allekirjoittaja: olethan täysi-ikäinen Keminmaan kunnan asukas. Kiitos!