Vanhanpojan ja vanhanpiian vero palautettava

Vanhanpojan ja -piian vero tarkoitti kovennettua verorasitusta 24 vuotta täyttäneille naimattomille, lapsettomille kansalaisille. Veron tarkoitus oli kannustaa ihmisiä naimisiin ja hankkimaan lapsia sekä ajateltiin, että yksineläjillä oli varaa maksaa enemmän veroja. Veron suuruus oli asteittainen. Kovin veroluokka oli naimattomilla jotka maksoivat veroa tuloista riippuen 3–6 %. Seuraavaksi eniten maksoivat veroa naimisissa olevat lapsettomat pariskunnat. Vanhanpojan vero tuli voimaan 1935 lailla 392/1935 ja se poistui vuonna 1975 henkilöverotuksen kokonaisuudistuksen yhteydessä. [Wikipedia]

Me allekirjoittaneet vaadimme tämän veron ottamista uudestaan käyttöön. Valtio velkaantuu ennenäkemätöntä vauhtia, joten nyt tarvitaan lisää verotuloja.

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla hyväksyn, että adressin tekijä Matti Heikkilä voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

TAI

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Pitäisikö Suomen erota EU:sta?