Vanhuksille oma neuvola!

VANHUSNEUVOLA ikääntyville ihmisille tueksi ja turvaksi!

Kaikille 65 -vuotta täyttäneille automaattisesti kutsu vanhusneuvolaan. Kutsun saaja voi itse vapaasti päättää vahvistaako hänelle varatun ajan vai jättääkö käyttämättä. Jatkossa vanhusneuvolan käynnit esim. kerran kuussa tai kerran 2 kuukaudessa jokaisen ikääntyneen yksilöllisten tarpeiden/toiveiden mukaisesti.

Vanhusneuvolassa vanhuksia palvelee geriatriaan perehtynyt terveydenhoitaja, joka tutkii vanhuksen näön, kuulon, verenpaineen, tekee tarvittaessa dementia yms. testit ym. Täyttää tai auttaa täyttämään erilaisia anomuspapereita vanhuksen tarpeiden mukaisesti. Tietää ja osaa neuvoa mistä erilaisia yhteiskunnan palveluja yms. saa. Eli kokonaisvaltainen neuvontapaikka vanhukselle. Riittää kun vanhus tietää yhden puhelinnumeron, jonne soittaa, kun tarvitsee apua! Tarvittaessa vahusneuvolassa pitää vastaanottoaan myös geriatrian erikoislääkäri, jonka vastaanotolle vanhusneuvolan terveydenhoitaja voi kirjoittaa lähetteen. Näin toimien kukaan vanhus ei jäisi yksin ongelmineen! Lisäksi terveyskeskusten resurssit saadaan paremmin työikäisen väestön käyttöön.

Kirjoita nimi adressiin ja olet auttamassa vanhenevia ihmisiä inhimillisempään elämään elämän viimeisinä vuosina.

HYVÄN VANHUUDEN PUOLESTA!

Marjo Hyötyläinen    Ota yhteyttä adressin tekijään