Vastaanottokeskus Porvooseen

Tällä adressilla vetoamme Porvoon päättäjiin, jotta Porvooseen saataisiin mahdollisimman pian avattua vastaanottokeskus Suomeen saapuville turvapaikanhakijoille.

Vastaanottokeskukselle on suuri tarve. Turvapaikanhakijoita on paljon ja jo olemassa olevat vastaanottokeskukset ovat täynnä.

Porvoo on lähellä pääkaupunkiseutua mikä on useasti ollut maahanmuuttajien suosiossa, sillä pk-seudulta löytyy erikoisruokakauppoja (Halal liha, Alanya market ja monet muut), sekä kulttuuri järjestöt ja moskeijat. Monissa muissakin kunnissa on nyt ryhdytty toimiin. Meitä vapaaehtoisia Porvoossa ja lähiseuduilla on jo paljon, joten mahdollisuudet tukea ja auttaa turvapaikanhakijoita sekä työskennellä Porvoon vastaanottokeskuksessa ovat mainiot.

Itä-uudenmaan alueella on myös paljon halukkaita kotimajoittajia. Migrin ohjeen mukaan turvapaikanhakijan tulisi majoittua paikkakunnalle tai lähelle sitä vastaanottokeskusta, jossa hän on kirjoilla.

Uskomme, että Porvoolla on paljon annettavaa turvapaikanhakijoille. Runsaan historian ja taidekulttuurin ansiosta, turvapaikanhakijat viihtyisivät varmasti.

Meillä kaikilla on suuri halu auttaa!