Vastustamme pakolaisten vastaanottokeskusta Kauhavalle!

Suomen Punainen Risti kaavailee perustavansa vastaanottokeskuksen Kauhavalle LSK Business Parkin tiloihin (ent. Lentosotakoulu).

Turvapaikanhakijoiden määrä on vuonna 2015 räjähtänyt käsiin. Heinäkuun lopussa hakijoita oli jo saman verran kuin vuonna 2014 yhteensä. Vastaanottokeskuksia painostetaan perustamaan. Kunnissa luullaan, että heidän elinkeinoelämänsä hyötyy palveluostojen ja työpaikkojen muodossa. Näin ei kuitenkaan ole. Kaikki tämän kaltaiseen toimintaan laitettu julkinen raha on veronmaksajan rahaa, tuli se sitten valtiolta tai kunnasta.

Suomi ei kestä enää sosiaalista ja taloudellista taakkaa, joka aiheutuu löyhästä maahanmuuttopolitiikasta. Tutkimusten mukaan humanitäärinen maahanmuutto maksaa ja lisää varsinkin väkivalta- ja seksuaalirikollisuutta. (Lähde: Oikeuspoliittinen tutkimuslaitos, Suomen Perusta). On tehtävä valikoivaa ja järkevää maahanmuuttopolitiikkaa. Tämä ei ole sitä.

Kauhavan jo ennestään heikkoa taloustilannetta ei ole varaa kuormittaa enempää. Kaupunginhallitus käsittelee asiaa kokouksessa 14.9.2015.

Me allekirjoittaneet vastustamme jyrkästi hanketta!

Tulisiko viikottainen työaika lyhentää 35 tuntiin?