Vetoomus Pyhärannan kirjaston pysyvyydelle ja jatkuvuudelle

Haluamme ilmaista huolemme Pyhärannan kirjaston toiminnan tulevaisuudesta. Kirjasto on oleellinen osa Pyhärannan kunnan palveluja ja keskeinen osa Ihoden kylän palvelutarjontaa. Kirjasto tarjoaa kuntalaisille palvelua, jonka väheneminen tai jopa poistuminen loisi suuren palvelupuutteen jota kuntalaiset tarvitsevat ja ansaitsevat saada.

Ehdottoman tärkeää on mielestämme Pyhärannan kunnan hyvinvointi ja palvelutarjonnan säilyvyys kuntalaisten omassa kunnassa. Ihoden kylään sijoittuva konkreettinen kirjastorakennus on elinvoimaisen kylämme yksi tärkeimpiä palveluja. Toivomme kirjaston säilyvän kunnan virkistäjänä ja kylämme kohtauspaikkana vielä vuosiksi eteenpäin.

Täten me kaikki tämän adressin allekirjoittaneet kannatamme ja tuemme Pyhärannan kunnan konkreettisen kirjaston pysyvyyttä ja jatkuvuutta nykyisen kaltaisena. Toivomme meille tarjottavan mahdollisuutta käyttää kirjastopalveluita ja hyödyntää kokoontumismahdollisuutta kuntalaisia palvelevassa kiinteistössä. Mitä hartaimmin vaadimme ja toivomme kunnanpäättäjien vielä harkitsevan kirjaston säilyttämistä nykyisessä muodossaan ja tarjoavan näin kuntalaisille sivistys- ja kulttuuripalvelua, jota mielestämme kuntalaisten on oikeus saada omassa kunnassaan.

Adressi on allekirjoitettavissa Kylätorilla 23.9., kirjastolla ja Ihoden Kyliksellä. Adressin voi käydä allekirjoittamassa myös netissä: www.adressit.com. Adressi luovutetaan Pyhärannan kunnanhallitukselle toivoen kirjastoasian uusintakäsittelyä 30.9.2017, mikäli se kerää allekirjoituksia yli 200 kpl.

Ihoden Seutuyhdistys ry, Sanna Siivonen    Ota yhteyttä adressin tekijään