Visuveden koulun ja Ryhmäperhepäivähoidon lakkauttamista vastaan

Me Adressin allekirjoittaneet vastustamme Visuveden koulun ja Ryhmäperhepäivähoidon lakkauttamista!

""Mikään ei korvaa sitä että pikkukoulussa lapset saavat olla lapsia,kaiken ikäiset ovat kavereita keskenään ja koulun yhteishenki aivan toinen kuin isoissa kouluissa!!(lainattu teksti)"""

Kuuleminen Ruoveden kunnan koululaitoksen Pekkalan ja Visuveden kyläkoulujen lakkauttamisasiassa.

Ruoveden kunnan talouden tasapainottamisohjelma on valmistunut 26.5.2014. Osana tasapainottamisohjelmaa on vireillä Pekkalan ja Visuveden koulujen lakkauttaminen. Talouden tasapainottamisryhmä esittää, että Ruoveden kunnan koululaitoksessa lakkautetaan Pekkalan ja Visuveden kyläkoulut 1.8.2016 alkaen.

Kuntalain 29 §:n ja Hallintolain 34 §:n mukaisesti järjestetään kuulemistilaisuus Ruoveden kaikkien alakoulujen oppilaille, heidän huoltajilleen, opettajille sekä muulle henkilöstölle Urheilutalolla tiistaina 3.6.2014 klo 18.00.

Hallintolain 41 §:n mukaisesti muille kuin asianosaisille, joiden elinympäristöön, työntekoon tai muihin oloihin asian ratkaisu saattaa vaikuttaa, varataan tilaisuus esittää kirjallisesti mielipiteensä 6.6.2014 klo 15.00 mennessä osoitteeseen Ruoveden kunta/ Kunnanhallitus, Ruovedentie 30, 34600 Ruovesi tai sähköpostiosoitteella kirjaamo@ruovesi.fi.

Lisätietoja asiasta antavat kunnanjohtaja Eeva Kyrönviita, p. 044 787 1300 ja sivistystoimenjohtaja Eija Saarela, p. 044 787 1400.

Talouden tasapainotuspaketti on käsittelyssä Ruoveden kunnanhallituksessa 9.6.2014. Kunnanvaltuusto päättää tasapainotuspaketin hyväksymisestä/hylkäämisestä 16.6.2014.

Täältä löydät laaditun Ruoveden Kunnan tasapainoittamispaketin sisällön: http://www.ruovesi.fi/files/1414/0120/0208/tasapainotuspaketti.pdf