Vaasan suojatiet - Skyddsvägarna i Vasa

Den 7 februari kl 8.02 fick jag på skyddsvägen väja för en polisbil vars förare antingen inte såg mig eller inte brydde sig att stanna. Hade jag inte tagit ett steg bakåt hade bilen kört på mig. Trots en insändare och feedback på polisens hemsidor reagerade ingen, förutom andra fotgängare. För barnen kan man inte berätta vad en skyddsväg är.

Jag efterlyser en handlingsplan för att förbättra fotgängares situation och övervaka bilister i Vasa.

Tack för all feedback, det har kommit så mycket att jag inte hinner besvara allt!

7.2.07, klo 8.02, Musta-Maija ei huomioinut minua suojatiellä Wolfintiellä ja olisin jäänyt alle jos en olisi askeleen verran perääntynyt. Lukijain palstalla kirjoitukseen ei vastattu, eikä liioin poliisi.fi:n palautesivuston kautta. Vaasa ei millään tavalla loista jalankulkijaystävyydellään eikä lapsille voi kertoa miksi SUOJAtie kulkee nimellä suojatie.

Pyydänkin virkavallalta toimintasuunnitelmaa vaasalaisten jalankulkijoiden aseman parantamiseen ja autoilijoiden tehostettuun valvontaan.

Kiitokset runsaasta palautteesta, en valitettavasti ehdi jokaiselle vastata.