Oikeutta eläimille

Silmiin osuu aika ajoin tietoja tapahtumista, jotka ovat eläinten oikeuksia loukkaavia. Törkeintä ja tunnetuinta on kai espanjalaisten harjoittama härkätaistelu. Pois se liian julmana pelinä. Toisena tulee mieleen englantilaisten ketunmetsästys. Snobbailevien herrojen leikkiä, apuna koiria, jotka raatelevat ketut. Pois se. Englannissa on myös vinttikoira-kilpailuja, joissa hävinnet lopetetaan. Pois se. Sitä harrastetaan pieneläin tappeluita, esim. kukkotappelut. Pois ne. Eläinten pitää saada elää normaalia, niille kuuluvaa elämää. Elefantteja käytetään paljon työjuhtana, huskikoiria vetovaljakkona. Pitäisi olla kansainvälinen tarkastaja näille touhuille. Kyllä me voimme tyydyttää esim. pelihimon tietokoneella loukkaamatta elävää luontoa. Listaan ilmitulleista eläinten oikeuksien loukkauksista voi lisätä apinan aivoista tehdyt tuhkakupit ja norsunluu korut, esineet.Tapa, jolla hevosia, härkiä siirretään laivaan, on raaka. Eläimiä saatetaan roikottaa jaloista jollain vinssillä lastiruumaan tukaluuteen. Pois petomaiset ihmiset tästä luomakunnasta!