Yli 20-vuotiaiden neitsytmiesten saattaminen poliisin tehovalvontaan.

Incel (Involuntarily Celibate/Vastentahtoinen Selibaatti) ilmiö on Yhdysvalloista lähtöisin oleva 2010-luvulla suosiotaan kasvattanut alakulttuuri, jonka jäsenet ovat syyllistyneet kerta toisensa jälkeen mitä silmittömämpiin väkivallantekoihin.

Incelit ovat tyypillisesti 20-30 vuotiaita neitsytmiehiä jotka syyttävät naisia romanttisten suhteiden puutteesta. Incel-kulttuurin pääpirteitä ovat misogynia, sovinismi, rasismi, seksin pitäminen itseisarvona ja päällimmäisenä jokaisen seksiä harrastavan ihmisen vihaaminen. Yhdysvalloissa Incelit (20-30 vuotiaat neitsytmiehet) ovat suorittaneet kymmeniä joukkomurhia, ja Euroopassakin on raportoitu muutamista inceleiden tekemistä väkivallanteoista. Joidenkin raporttien mukaan myös Kuopion "miekkamies" olisi ollut Incel.

Mielestäni on erittäin tärkeää, että poliisi pystyisi valvomaan paremmin tätä incel riskiryhmää (yli 20v neitsytmiehiä). Jos mies ei ole 20. ikävuoteen mennessä menettänyt poikuuttaan hänessä on jotain selvästi vialla ja riski radikalisoitumisesta inceliksi on hyvin korkea.

On tietenkin olemassa myös neitsytmiehiä jotka eivät väkivallantekoja suunnittele, mutta tämä ei heitä haittaa mitenkään. Jos ei ole mitään salattavaa niin poliisin tehovalvonnan ei pitäisi olla ongelma. Kukaan vanhempi tuskin haluaisi, että oma lapsi joutuisi incelin väkivallan uhriksi.

Ari-Pekka Virtanen    Ota yhteyttä adressin tekijään

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Ari-Pekka Virtanen voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

TAI

Huomaathan, ettet voi vahvistaa allekirjoitustasi vastaamalla tähän viestiin.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…

Pitäisikö turkistarhaus kieltää?