Ylivieska, ei tuulivoimalle.

Ylivieskasta on tulossa puistokaupunki. Valitettavasti näitä puita ei istuteta, vaan tuulipuistojen tekemiseksi tuhotaan valtava määrä kaunista luontoamme. Ylivieskan kaupungin sähkönkulutus tulisi turvattua jo rakennettavalla Pajukoski I, yhdeksällä tuulivoimalalla, mutta silti tänne ollaan rakentamassa yhdeksän voimalan lisäksi Pajukoski II hankkeessa 18 voimalaa, Hirvinevalle 4, Tuomiperälle 8 sekä uusimpana Urakkanevalle 9 voimalaa. Pelkästään Pajukoski II hankkessa alue on 2000 hehtaarin kokoinen. Tuulivoimaloiden kaikkia terveysvaikutuksia ei ole vielä tutkittu, ei myöskään niiden luonnolle aiheuttamia vahinkoja. Niiden matalataajuinen ääni kulkeutuu sisätiloihin ja aiheuttaa lähialueen (n. 2 km säde) asukkaille jatkuvan äänen, joka on kuin juna, joka ei koskaan lakkaa ohi menemästä, kotirauha menetetään monessa kodissa. Pajukoski II hankkessa on todettu, että alueen välittömässä läheisyydessä sijaitsee luonto-arvoiltaan tärkeä Kauhaneva, jolle vaikutuksia voi vain arvailla. Ylivieskan kaupungissa koskematonta luontoa on vähän ja tällä määrällä tuulivoimaloita tuhotaan valtava määrä tuota arvokasta perintöä lapsillemme. Tuulivoima-alueilla sijaitsee monia tärkeitä virkistysalueita, joiden merkitystä on vaikea määritellä. Me tämän allekirjoittaneet haluamme säilyttää luonnonrauhan ja pyydämme kaupunginvaltuustoa tekemään päätöksen olla ottamatta näitä tuulivoimaloita kaupungin alueelle.