Yrittävä perhe Suomeen

Keskiviikkona 14.12.2016 tuli A-sudiossa ohjelma, jossa kerrottiin afganistanilaisen Mahmoudin perheen kohtalosta. Perhe joutui pakenemaan Afganistanista oman turvallisuutensa takia. Perheeseen kuuluu vanhempien lisäksi tytär Shaqayeq 18 v. ja pojat Sahab 15 v. ja  Nafas  11v. Isä on ollut Orimattilan kaupungilla työkokeilussa kaksi kuukautta ja työtodistus on kiitettävä. Hän on valmis tekemään mitä työtä tahansa.Tytär  Shaqyeq on avustanut terveyskeskuksessa (ilman palkkaa) lähes puolivuotta. Terveydenhoitajan lausunto hänestä on kiitettävä. Pojat menestyvät koulussa hyvin. Oppineet suomen kieltä melkoisesti. Perhe on saanut kielteisen päätöksen. Nyt valitus on Hallinto-oikeudessa. Me allekirjoittaneet vetoamme Suomen viranomaisiin, että perhe saisi oleskeluluvan Suomeen. Samalle vetoamme, että perheestä tehtäisiin kymmenen vuotta kestävä seuranta, jotta viranomaisilla olisi tietoa miten turvapaikanhakijaperheen kotiuttaminen on onnistunut.

TAI

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista sivustollamme. Adressin tekijä näkee kaikki antamasi tiedot.

Saat sähköpostiviestissä linkin vahvistaaksesi allekirjoituksesi. Tarkasta sähköpostisi (myös roskapostikansio).
Tulisiko taiteilijoita kouluttaa nykyistä vähemmän?