Jyväskylän Kriisikeskus Mobilen toiminta on turvattava!

Jyväskylän kaupungin suunnitelmana on kriisipalveluiden käynnistäminen uudella mallilla vuoden 2022 alusta. Sen seurauksena kriisipalvelut toteutuisivat ilta- ja yöaikaan vain viranomaispalveluina ja Kriisikeskus Mobilen kunta-avustukset vähenisivät yli 50%.

Näin ollen Jyväskylän ja lähikuntien asukkaiden matalan kynnyksen avun ja tuen saaminen elämän kriisitilanteissa heikentyisi olellisesti.

Erittäin monet ihmiset eivät halua kriisitilanteessa (esim. raiskauksen tai perheväkivaltaa kokemisen yhetydessä) ottaa yhteyttä viranomaistahoon (nimen ja henkilötunnuksen kanssa), ja jos matalan kynnyksen kriisiapua (vaikka nimettömänä!) ei ole saatavissa ympärivuorokautisesti, vaarallisen moni ihminen jaa vaille apua.

Kriisikeskus Mobilen toiminta on turvattava vähintään nykyisessä laajuudessaan (nykymuotoisella toiminnalla viime vuosina on vastattu 12500-14000 kriisityön asiakastilanteeseen vuodessa)

Sosiaali- ja kriisipalveluiden järjestäminen vuoden 2022 alusta on asialistalla Jyväskylän sosiaali-ja terveyslautakunnan kookouksessa huomenna 17.6. klo 15.

Allekirjoittakaa siis jo tänään! ja levittäkää tietoa!

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla hyväksyn sen, että Aino Kelo näkee kaikki tällä lomakkeella antamani tiedot.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Annan suostumukseni siihen, että tällä lomakkeella antamiani tietoja käsitellään seuraavissa tarkoituksissa:

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…