EI LENTOKENTTÄÄ HENNAAN

Hennan alueelle Kärkölän, Orimattilan, Mäntsälän ja Hollolan rajalle ollaan suunnittelemassa lentokenttää. Aluevaraus merkitsisi rakennuskieltoa vähintään 1000 hehtaarin suuruiselle alueelle kymmeneksi vuodeksi eteenpäin huolimatta siitä rakennetaanko alueelle kenttä vai ei. Me allekirjoittaneet vastustamme hanketta ja vaadimme, että Päijät-Hämeen liitto, Lahden alueen kehittämisyhtiö Lakes, Uudenmaan elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus sekä alueen kunnat lopettavat kentän suunnittelemisen.

Perustelut vaatimuksellemme:

- toteutuessaan kenttähanke aiheuttaa selkeitä melu- ja muita ympäristöhaittoja Länsi-Mäntsälästä Etelä-Lahteen ulottuvalla alueella Kärkölässä, Orimattilassa, Mäntsälässä, Hollolassa ja Lahdessa

- mahdolliseen aluevaraukseen liittyvä rakennuskielto rajoittaa kohtuuttomasti paikkakunnalla asuvien, lomailevien ja työskentelevien elämää

- hanke vähentää Orimattilan Hennan ekotaajaman vetovoimaisuutta ja aiheuttaa siten riskejä Henna – hankkeen toteutumiselle

- hankkeen toteutuminen on erittäin epävarmaa, minkä vuoksi sen suunnitteluun ei tule käyttää enempää veronmaksajien varoja

Adressi tullaan luovuttamaan asiasta päättäville elimille Päijät-Hämeen liitossa ja alueen kunnissa.

EI LENTOKENTTÄÄ HENNAAN –yhdistys

Meidät löytää myös facebookista EI LENTOKENTTÄÄ HENNAAN -nimellä

Nimien kerääminen adressiin lopetettiin 25.9.2012. Nimilistat toimitetaan 30.9.2012 mennessä Päijät-Hämeen liiton hallitukselle Ei lentokenttää Hennaan yhdistyksen laatiman lausunnon liitteenä. Lausunnossa esitetään Hennan lentokenttäselvitysten lopettamista ja lentokenttämerkinnän poistamista kaavaluonnoksesta.  Nettiadressin lisäksi nimiä kerättiin kesän 2012 aikana paperisiin nimilistoihin. Kaiken kaikkiaan nimen adressiin kirjoitti 1059 henkilöä.

Minna Lähteemäki    Ota yhteyttä adressin tekijään