VAADIMME MUUTOSTA SUSIPOLITIIKKAAN: KANSALAISALOITE

Kommentoitu viesti

sus siunakkoon kansalaisia!

#31

22.12.2011 17:56

Hyvä että on tehty aloite turhan suuren susikannan pienentämiseksi.
Itse olen päivät töissä ja joudun pakon edessä jättämään lemmikkejäni ulos "susi alueella" !!
Eli koen todella tärkeäksi tämän aloitteen. Olisi suotavaa jokaisen voida levollisin mielin asua ja olla valitsemassaan paikassa, ilman pelkoa mitä on vastassa kun menet työpäivän jälkeen kotiin.
Metsälläkin olisi kiva käydä koirien kanssa. Sitä vartenhan ne on hankittu. Lenkillä metsäpoluilla ne voisivat juosta vapaana, ei tarvitsisi monen koiran kanssa susi pelossa hihnan kanssa vain valoisaan aikaan kävellä isoja teitä pitkin.
Susi kanta on liian suuri jos ne alkavat liikkumaan ihmisten pihoissa, niiden läpi, saalistaen ja vaanien pihassa olevia kotieläimiä.
Helppoa ruokaa susille. Etenkin talviaikana.
Itselläni on myös hevosia, joiden puolesta pelkään, kauhulla odotan sitä päivää, jos susilauma hyökkää tarhassa niiden kimppuun. Niillähän ei ole mitään mahdollisuutta jos 6-7 pahimmillaan 10 sutta hyökkää niiden kimppuun. Täällä liikkuu siis kyseisen kokoisia laumoja, jopa pihoissa.
Eli suuri kiitos aloitteen tekijöille.
Toivokaamme että päättävät tahot ottaisivat järjen käteen ja lopettaisivat petojen suojelun.
Meillä on oikeus elää ja olla ilman pelkoa kotonamme!


Vastaukset

Jessus mitä potaskaa

#196 Re:

2011-12-24 03:12:36

#31: sus siunakkoon kansalaisia! -

Olen niin täynnä teitä ruikuttavia metsästäjiä!
Metsästys koiran kanssa on vapaaehtoinen harrastus, johon liittyy omat riskinsä aivan kuten muihinkin koiraharrastuslajeihin! Muut hyväksyvät tämän, mutta metsästäjille se on susien osalta ylitsepääsemättömän vaikeaa.
Ahneutta, itsekkyyttä, yksinkertaisuutta ja moukkamaisuutta.
Heitätte ilmoille lausahduksia, että sudet kuuluvat metsiin, mutta siellä metsissäkään ne eivät saa reviiriään ja itseään puolustaa, vaan niiden pitäisi kyetä ymmärtämään, ettei teidän irrallaan juoksentelavat harrastuskoiranne ole sopivia ottaa hengiltä. Koiranne sensijaan saavat vapaasti häiriköidä kaikenlaista riistaa ja ihmisiä & toisia koiriakin.
Koiraihmisten kuvittelisi tietävän paremmin, eikä inhimillistävän eläimiä tuollatavoin.
Selittäkääpä mikä tekee autosta, junasta tai hirven potkusta niin paljon helpomman hyväksyä koirienne kuolinsyyksi?
Ja mikä tekee teidän ylimitoitetusta pelosta ja hysteriasta yhtään sen tärkeämpää, kuin muidenkaan? Jos minä pelkään avohoitosekopäitä ja huumehörhöjä, niin miksei niitä kaikkia voi teloittaa jotta saisin elää kotonani ilman pelkoa?
Jos ette tähän voi antaa vastausta, vaan rupeatte sössöttämään niitä perinteisillä kehä III -juttujanne, niin uudenvuoden toivomukseni olkoon se, että se hukka teidät tosiaankin perii.
Enemmän maapallolla on käyttöä susille, kuin tuollaisille aseet kourassa machoa leikkiville itkupilleille.
Ja näille iänikuisille höpinöille RKTL:n siirtoistuttamista susista ja metsästäjistä riistanhoitajina ei voi kuin nauraa.
Jälkimmäiseen asiaan sanottakoon ettei tekopyhyys voisi enään pahemmin haiskahtaa.