Ounasvaaraa ei saa rakentaa!

Rovaniemen kaupunki on tekemässä asemakaavan muutosta, joka mahdollistaa jälleen uusien vuokramökkien rakentamisen Ounasvaaralle. Kyse ei ole pienestä muutoksesta, vaan alueelle suunnitellaan rakennettavaksi 60 paritaloa. Suunnitelma koskee Ounasvaaran lakialuetta, jossa tällä hetkellä sijaitsevat hiihtoladut, talvikävelyreitti ja luontopolku. Muutos tuhoaa Ounasvaaran.

Vastustamme Ounasvaaran arvokkaan luonnon tuhoamista.

Ounasvaara on pala omaleimaista lappilaista luontoa ja merkittävä osana Rovaniemen kaupunki-imagoa. Ounasvaaralla on valtava merkitys kaupunkilaisten hyvinvoinnille ja Rovaniemen matkailulliselle arvolle.

Ehdotettu asemakaavan muutos tulee tuhoamaan aluetta. Se ei hyödytä kaupunkilaisia, eikä lisää Rovaniemellä lomailun arvoa, vaan vähentää sitä.

Vaadimme Ounasvaaran suojelemista lähiluontona, jossa voi hiihtää, tulistella, patikoida, liikkua, marjastaa, sienestää, sekä nauttia puhtaasta ilmasta ja luonnosta. On tärkeää, että niin meille paikallisille kuin matkailijoille on tarjolla helposti saavutettava luontokohde Rovaniemen keskustan välittömässä läheisyydessä.

Lisärakentaminen tuhoaa Ounasvaaran meidän kaikkien lähiluontona.

Mira Metsälehto, Kaadetaan kaava, ei metsää-kansanliike (Rovaniemi)    Ota yhteyttä adressin tekijään

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Mira Metsälehto, Kaadetaan kaava, ei metsää-kansanliike (Rovaniemi) voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…