Tornion ensihoito- ja sairaankuljetusten laatu on säilytettävä

Kommentoitu viesti

Tornion politiikan tasoon kyllästynyt
Vieras

#18 Asian ydin

19.11.2010 21:48

on selvä. Tässähän on kyse siitä, että varsinaisen hoitotoyön tekevät ihmiset, eivät autot tai muu kalusto. Yrityksen ikä tietenkin voi olla etu mutta ihmiset kentällä, tilanteissa, ovat se ratkaiseva tekijä. Suurin kuukausittainen kustannus ovat juuri ne ammattihenkilöt, jotka ovat tehneet työtä vuosia, joilla on kenttätehtävistä tullut kokemus eli he ovat ammattimiehiä. Tottakai on halvempaa tarjota sillä perusteella, että palkataan väki sitten halvalla jostain, jos saadaan kauppa. Tässä se epäkohta juuri on kilpailutuksessa. Mitenkähän tilanne olisi mennyt, jos kilpailussa olisi pisteytetty toiseksi tärkeimpänä asiana henkilöstön olemassaolo, työkokemus, suoritettujen tehtävien määrä jne? Siitä ei piitattu, valittu toimija ei edes olisi voinut vastata tällaiseen,koska sillä ei ollut tarjousvaiheessa vielä henkilökuntaa Torniota varten. Kuinka siis voidaan tehdä valinta ja olla varmoja, että palvelun taso tulee olemaan riittävä? Yritys on yhtä hyvä, kuin siinä olevat ihmiset. Esim. huippuravintolat ovat huippuravintoloita juuri siksi, että niissä on kokemusta, näkemystä ja osaamista. Minä maksan veroni Tornioon (toistaiseksi). Haluan olla varma, että minua hoitavat asiansa osaavat tekijät. Minua ärsyttää, että voimme syytää miljoonia parkkihalliin, josta ei ole kenellekään mitään iloa, meidän ei tarvitse haastatella kaupunginjohtajaehdokkaita, koska meillä on kokemusta nykyisestä (joka mielestäni ansaitsisi potkut aiheuttamiensa vahinkojen takia)mutta pelastushenkilökuntaa ei voida valita samoin perustein, on löydettävä halvin!!! Toivottavasti tämäkin muistetaan, kun seuraavat vaalit tulevat. Aihetta olisi.

Vastaukset

Vieras
Vieras

#22 Re: Asian ydin

2010-11-19 22:38:58