Kansanäänestys sukupuolineutraalin lakiehdotuksen kumoamiseksi

Vieras

14.12.2014 16:59

Katolinen kirkko katsoo, että demokraattisen
päätöksentekojärjestelmän on luonnollisesti edistettävä
oikeudenmukaisuutta ja tasa-arvoa  s i l l o i n,   kun näitä arvoja
uhataan. 

On kuitenkin lyhytnäköistä yhdistää toisiinsa
ja
samanarvoistaa sellaisia asioita,
joilla näennäisistä
yhtäläisyyksistä huolimatta on perusteellisia
olemukseen asti ulottuvia eroavaisuuksia,
kuten nyt avioliittolain
tapauksessa.

Osa Katolisen kirkon lausunnosta

Helsingissä 1.12.2014

+ Teemu Sippo SCJ
Helsingin piispa

Vieras

#302 Re: Re: Re: Pahat tyypit pois kirkosta ja hyvät tilalle!

14.12.2014 17:19

#300: - Re: Re:  

Siksi Kari Mäkinen ja Irja Askola on erotettava! He eivät itse lähes liikkumaan, ovat niin ylpeitä ja täynnä pahaa! Miten on mahdollista että he eivät ole saaneet vielä potkuja?

Mistä johtuu välinpitämättömyys ja velttous,  että he voivat vielä olla noissa asemissa? Löytysi varmasti juridisia perusteita heidän erottamiseen ja koko kirkolle tulisi lasittaa tiukat säännöt. Olisi hyvä protesti, että kukaan ei menisi kuulemaan enään heidän saarnoja tai kutsuisi vihikäämään. 

Valvoen eteenpäin

#303 Re:

14.12.2014 18:21

#298: -  

Kyllä Suomi on luultavasti jo niin pitkälle aivopesty homoliittojen puolustamiselle, että järki puhe ei niihin aivoihin enää mene. Kuitenkin Suomessa on myös paljon vastustajia/ perinteisen avioliiton kannattajia.  Monet eivät tiedä, mitä me tällä palstalla tiedämme. 

Raamatun mukaan kaikki nämä asiat tapahtuu, mutta ei se silti salli meidän kristittyjen levätä laakereilla. Jos sukupuolen sivuuttava avioliittolaki tulee voimaan, siitä seuraa ehkä hyvin piankin että

1. joka sanoo  sukupuolen sivuuttavaa avioliittolaki a Jumalan vastaiseksi liitoksi, joutuu syytteeseen rasismista ja  maksamaan sakkoja.

2. lapset pakoteteen ottamaan vastaan uusi opetus koulussa. (kaikissa oppikirjoissa myös) Muuta ei saa sanoa.

3. lapset jotka ovat perinteisistä avioliitoista, joutuvat kiusatuiksi. 

4. Adoptiovanhempien on hyväksyttävä sukupuolen sivuuttava avioliitto tasavertaisena liittona, jos mielivät saada adoptiolapsen. Siis kristityt ei saa adoptoida.

5. Vakuutukset on sidottu Massachusetts:ssa samaan asiaan.Vieläpä siellä suositaan sukupuolen sivuuttavaa avioliittoa niin että he ovat etusijassa adoptiovanhempina. 

Tästä kaikesta seuraa, että kristyillä ei ole omantunnovapautta missään näissä asioissa (eikä muissakaan asioissa) ja he jäävät sakkojen maksajiksi, syytetyiksi rasismista, vakuutuksitta, syrjytyiksi, vaille työpaikkoja.  (Jumala turvanaan!)

Jumala yksin tietää onko seuraava askel kristittyjen vainot, kuten nyt muslimimaissa, joissa vääräuskoiset saa t...aa. Tuntuu kauhealta mutta Raamattu puhuu tästä asiasta hyvin selvästi. Ei tämä ole minun keksintöni eikä tarkoitus pelotella. Ollaan kuitenkin realisteja. 

Jo nyt kirkko ottaa pappisoikeudet pois papeilta, jotka oman tunnon syistä eivät voi suostua naispapin kanssa alttarille. Elämäntyönsä tehneet papit seurakunnassa ja lähetyskentillä todetaan eläkepäivinään sopimattomiksi hoitamaan pappisvirkaansa- ja kansa hyväksyy sen ihan normaalina juttuna. Meidän kansa on pahasti paatunut. Omatunto ei toimi. Vain Jumalan Pyhä Henki voi herättää paatuneen omantunnon. 

" Mutta pitäkää vaari itsestänne. Teidät vedetään oikeuksiin ja teitä piestään synagoogissa, ja teidät asetetaan maaherrain ja kuningasten eteen, minun tähteni, todistukseksi heille" jne....
Markus 13:9--------

Meille? Lapsillemme? Lastemme lapsille?

Valvokaa ja rukoilkaa!-- Valvomme ja rukoilemme!

Vieras

14.12.2014 18:51

Kun edellinen gallup puolueiden kannatuksesta julkaistiin, 
muistatte kai keskustapuolueen suuren harppauksen. 

Se oli välittömästi   aviol.lakiäänestyksern jälkeen.
Kukaan ei vihjannut  niillä olevan yhteyttä, mutta ilmi-
selvästihän  näoin on!

Raimo Ilaskivi myöskin mainitsee : 

Suurella mielenkiinnolla odotankin sen seuraavan mielipidemittauksen tulosta – varsinkin kokoomuksen osalta – johon ovat mukaan ehtineet ne kannanotot, joihin sukupuolineutraalin avioliittopäätännän laineet ovat heijastuneet.

Vieras

#305 Re: Re: Re: Re: Re: Toisesta adressista lääkärin puheenvuoro

14.12.2014 18:57

#293: - Re: Re: Re: Re: Toisesta adressista lääkärin puheenvuoro 

Löysin tällaisen ohjeen suurennokselle,  joka varmaan käy kaikille järjestelmille:   CTr  alhaalla paina +.

Ja  pienennys:       Ö:n Ja Ä:n alapuolella olevava    -      ja Ctrl alhaalla pidettynä. 

Vieras

#306 Re: Re:

14.12.2014 19:10

#303: Valvoen eteenpäin - Re:  

Siksipä koska moni ei tiedä totuutta ja luulee sukupuolineutraalin avioliittolain olevan jokin tasa-arvoa tuova laupeuden ja suvaitsevaisuuden tuoma ideaalitila, vaikka se on hedonistista egoismia, on tarpeellista jatkaa heille puhumista ja levittää tietoa mahdollisimman monille, että he tietäisivät.

Sukupuolineutraalin avioliittolain kannattajatkin puhuvat siitä kovaan ääneen, meillä on ihan samat oikeudet kertoa eteenpäin mitä tiedämme tällä palstalla. Nyt ei kannata olla hiljaa...mitä useammat saavat tietää totuuden sen parempi, koska TOTUUS aina voittaa!

Let's break the silence! Silence in the face of evil is itself evil: God will not hold us guitness.

"Not to speak is to speak. Not to act is to act." -Deithrich Bonhoeffer

Vieras

14.12.2014 19:48

Tänään aamupäivällä löysin mielestäni sanan "endtimesprofecy".
No nyt  sitä sitten lähdin katselemaan  ja jouduin ensin jollekkin hirveälle videolle,  kuten olettaa saattoi.  En kestänyt katsoa alkukristittyjen vainoja  alkua pitemmälle.
 Ulkoasu muuten paljastaa heti  sivusta paljon.

Googletin uudestaan,  tarkemmin,  ja tulin David Wilkerssonin kohdalle.

Nöyrimmistä nöyrin Jumalan palvelija.  Ja rakastettu.

"Get Right With God" David Wilkerson

Kohtikäyvää sanaa sydämen tilasta,  jonka tiedän itseänikin koskettavan:
Syystä tai toisesta, itselläni tuskasta johtuen, on sydämessä kylmyyttä.
Sillä on vaara muuttua kovuudeksi.  "Today, - Tänään -  jos kuulet hänen äänensä,  älä paaduta sydäntäsi.
Älkää paaduttako sydäntänne." 

"Näin Israel teki, - näin monet ovat tehneet!  
Ovi on yhä avoin,   älä koveta sydäntäsi." 

"Jotkut ovat  rukoilleet ja pettyneet,  vaikkapa syövän takia.  
Viime yönä kyselin:  mitä kovuus on.
He kääntyivät pois,  kylmyys johtaa kovuuteen." 

"OLin saarnamatkalla,  ja sain kuulla  paikallisten  homojen tulevan
osoittamaan mieltään saarnanaiheena olevan Raamatunkohdan takia.
Kysyin Herralta,  mitä puhun?  Käsi poskella avuton David varovasti lausuu:
Hän vastasi:  Puhu helvetistä."  
Kansa hiukan kohahtaa.  David on vaiti.Yhä käsi poskella".

"En ollut puolessa välissä,  kun Pyhä Henki pyyhälsi saliin.
En koskaan unohda sitä,   paikalla oli tunnettu kirjailija.  Hän kirjoitti:
My pen sounded light,   oisko että kynä=kirjoittaminen alkoi sujua/sujui kevyesti.
Ei tullut mielenosoitusta.

"Jumalan pelko tuli siihen taloon.Sille Gampukselle.
Näin Pyhän Hengen voiman,  yksikään ääni ei noussut.
He eivät voineet selittää,  mitä se oli.  Jumalan pelko tuli."

Se tapahtui ennen tätä.  Matkalla näimme nuo kyltit busseissa:
There is no God,  have fun!   Jumalaa ei ole - pidä hauskaa!

(Tämäkin siis tulee USA:sta)

"There is no God,  let's party,  ei ole Jlaa.  Pidetään kemut."

Jos sinulla ei ole Jumalan pelkoa,  täytyy keksiä mukavuuden evankeliumi.
Ja näin kaikkialla tapahtuu.  Katos ihmiset eivät kestä sitä nalkuttavaa tuntoa;
- On tuomio,  on vastuu.  
Raamattu tekee hyvin selväksi,  että on taivas,  on helvetti.

On päivä,  jolloin tili tehdään.  Ja on helvetti.  Ja tuli,  and weaping and ...
Ihmisen täytyi keksiä evankeliumi,  jossa ei ole Jumalaa.

Sielunvihollinen tiesi,  ettei hän voi ottaa tuota todellisuutta pois sanasta. 
Siksi hän tuotti tuon suvaitsevaisuuden evankeliumin. Suvaitsevaisen sanan  same sex-marriage:sta.

Ei ole selllaistasanaa kuin synti,
ei sellaista sanaa,  kuin syntinen.
 Same sex-marriage is OK with me!

Tim.kirje:1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja

2 valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty

I preach mercy - minä saarnaan armoa:  (There is a pall mall on  the hill ?and  in the other side a glou?.)

Ja siellä seison viittoen kädelläni:  KÄÄNNY TAKAISIN!  
KÄÄNNY TAKAISIN! 
Minä sanon,    -  se on armoa,  
SE ON armoa!

Jumala niin rakasti maailmaa,  että hän laittoi sinut tänä päivänä tässä kuulemaan tämän!
Nyt on aika tehdä oikeus.
Koska Jeesus tulee hyvin pian!
Ja ovi suljetaan.
                        (Tunnen itse tämän sanan painon.  Ja viime syksynä yllättäin sain samn lauseen kysyessäni jotain aivan muuta.)

Hetkeä ja aikaa emme tiedä,  mutta kansakunta nousee kansakuntaa vastaan,  ja senjälkeen...
(Juuri näitä muuten olemme lähi-idässä nähneet.  Ei enää valtioiden vaan kansakuntien sotia.)

Ja kun kaikkialla on p e l k o.
 Emme kuule modernissa kr.uskossa juuri enää Kristuksen takaisintulosta.
"Ja me kaikki muutumme silmänräpäyksessä,  kun viimeinen pasuuna soi.  

Älä lakkaa tekemästä työtä,  rukoilemasta, pysy vaan liikkeellä,  mutta pidä mielessä tämä. Se on motivaatio  siihen,  että sydämeni on murtunut ja nöyrä.

https://www.youtube.com/watch?v=w2tM

Vieras

#308 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Toisesta adressista lääkärin puheenvuoro

14.12.2014 20:27

#305: - Re: Re: Re: Re: Re: Toisesta adressista lääkärin puheenvuoro 

Toimii kaikilla selaimilla ja on kätevä. Kiitos sinulle. 2.

Vieras

#309 Re:

14.12.2014 22:07

#307: -  

Ihmisen Poika tulee hetkellä,  jota ette  tiedä,  
jota  ette odota.

Olen viikkoja jo lukenut Jes 52:ta.  Kun Jumala tulee Israelin tykö,  joka makaa tuhassa.  Ja Jumala sanoo: Herää,  Nouse pukeudu voimaasi Siion!   Katkaise kahleesi, Minä lunastan sinut ilmaiseksi.  Tämä on viesti ja tämä on toivo.  Jumala sanoo:  olette olleet vankeudessa tarpeeksi kauan. 
 Karista yltäsi tomu.   ON olemassa  VASTAUS.  Täytyy olla vastaus!  Hän sanoo:  NOUSE! Tulee muutos.
Myitte itsenne ilmaiseksi.  Paholainen ei maksanut mitään teistä.
Te ette kuulu hänelle.  Minä maksoin teistä hinnan.

Viisikymmentä vuotta sitten tulin maalaiskaupungista tänne New Yorkiin.  Herra kutsui minut tekemään työtä  jengien ja  huumeriippuvaisten kanssa täällä New Yorkissa.  Ja Hän sanoi,  että eräänä päivänä menen Brooklyniin tekemään projektia.  Siellä oli vaikutusvaltaisin mau-mau-jengi siihen aikaan.  1959 heitä oli 2000.  Ja saarnattuani,  (ja aina puhuin Jeesuksen paluusta).

Menin poikien luo.  Yksi heistä oli Nicky Gruz.  Järjestön varapresidentti.  Ojensin käteni .  Hän sanoi:" Mene hel- ettiin! Ja läpsäisi minua.

Minä sanoin Jeesus rakastaa Sinua.Siitä sanasta hän ei päässyt eroon.  Kuukauden kuluttua Herra johdatti pitämään tapaamista jengien kanssa  ... areenalla,  se on nyt purettu.

Ja mau-maut tulivat,  ja muut,  en tiedä kuinka paljon heitä oli.  Mutta saarnasin Kristuksen rakkaudesta. Nicky  sanoi, ettei hän tuntenut rakkautta,  te tiedätte Nickyn tarinan.

Ja se sama Henki tuli yli tuon paikan.  Ja nuo,  jotka heittelivät vitsejä,  ottivat lakin päästään,  ja päät kumartuivat alas.  Sanoin osoittaen itse kutakin,  Jeesus loves you!  No,  its time to move.  Nyt on aika!
Make a move,  lähde liikkeelle!

Alahuuli väpättäen David palaa 50 v.taaksepäin,  kun Pyhä Henki tuli  Yalen yliopistossa,  Pyhä Henki tuli. Ja Hän tulee taas.

Hoosea 17            Ja Hän kuiskaa korvaani,     "en voi luopua sinusta."
                            Please hear,  what the spirit is saying!"  
Hoosea 11            I will  heal  your backslidining.
                            Minä parannan teidän luopumuksenne.

I will love you freely,  koska minun vihani on kääntynyt pois sinusta.

Vieras

#310 Re: Re:

14.12.2014 22:19

#309: - Re:  

Jumala ei ole vihainen sinulle.
He is breeding with you.  Hän synnyttää /kasvattaa sinua.
Käteni ovat auki.  Matt 11:29-30 

Minä pyydän,  Pyhä henki tule juuri nyt.  Puhu suoraan sydämille!  Jeesuksen sanoja.  Ja  tämä on se,  on aika lähteä liikkeelle.  Nöyrry Jumalan eteen,  ja sano:  Jeesus!

OH,  YOU THAT LABOR,  OF HEAVY LABOR    
Tulkaa minun tyköni,  kaikki työtä tekevät ja raskautetut,
ja ottakaa minun ikeeni päällenne,  niin minä annan teille levon.

Take my joke upon you,  and learn of me;

for I am meek and lowly
in heart:           and ye shall find
rest unto your souls.

Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.

Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."

For my yoke is easy,  and my burden is light. 

sillä minun ikeeni on helppo ja taakkani on keveä.

Niin löydätte levon sielullenne.  Se ei ole vaikeaa,  löydät rauhan.  Sanot "Herra,  kadun,  teen parannusta,  anna anteeksi,  annan koko elämäni sinulle.
 Tee minut uudeksi.  Herra olen tuskassa. Sieluni on levoton.
Jeesus sanoo vain:  TULE!  ANNAN LEVON:  
Olet taistellut raskaan taakan alla.  T ä s t ä  o n  k y s e.

Herra, olet niin rakastanut meitä,  jopa silloin kun satutimme sinua.  Luisuimme pois. Näytit meille tuon äärimmäisen,  mitä voi tapahtua.  Ja sanot: TULE TAKAISIN!  Älä koveta sydäntäsi. Dont harden your heart.

Tämän aivan ilmeisesti Jeesus tahtoi ilmoittaa tänä joulukuun pimeänä päivänä täällä Suomen maassa palvelijansa kautta,  joka on jo nukkunut pois tästä elämästä iankaikkiseen elämään. Näin pyhät puhuvat vielä kuoltuaankin.  (David Wilkerson)

https://www.youtube.com/watch?v=w2t

Vieras

#311 Re: Re: Re:

14.12.2014 23:04

#306: - Re: Re:  

Olis kiva tietää,  mistä tuo ote on!

Vieras

#312 Re: Eduskunta äänesti vastoin parempaa tietoaan...

15.12.2014 08:03

#296: - Eduskunta äänesti vastoin parempaa tietoaan... 

Kirjoitus Patmoksessa ja on loistava ja siihen liittyvä asiantunijalausunto, on tosi upeaa että noin kattava tutkimus on asiasta tehty, on kyllä törkeää, että kansanedustajat, jotka ovat veromaksajien ylläpitämiä, eivät ole välittäneet siitä, sillä sukupuolineutraali avioliittolaki on petos! Kirjoituksesta löytyy erittäin hyvät perustelut mihin laki johtaisi ja mitä seksuaalivähemmistöt sillä oikeasti tavoittelee.

Mutta kyllä jatkossakin kannattaa olla kansaedustajiin yhteydessä mahdollisimman usein, ettei sanomamme huku vastapuolen kommenttien joukkoon, olisi hyvä että mahdollisimman moni olisi yhteydessä päättäjiin ja kertoisi sukupuolineutraalin avioliittolain seurauksista ja että nykyinen avioliittolaki tulee säilyttää  samanlaisena. 

Onneksi on vielä mahdollista vaikuttaa ja lakiehdotus siirtyy keväällä toivon mukaan parempiin käsiin uuden eduskunnan myötä.

Myös uusiin kansaedustajaehdokkaisiin olisi tärkeää olla yhteydessä jo aikaisin, jotta voidaan vaikuttaa heidän mielipiteisiinsä, sekä erilaisiin lehtiin ja mielipidepalstoihin, niin pienissä paikallislehdissä kuin isommissakin lehdissä. Kevään eduskuntavaaleissa kannattaa olla tarkkana ketä äänestää.

Kirkon erilaisiin vaikuttajiin olisi myös tärkeää olla yhdeydessä ja tiedottaa lain todellista seurauksista yhteiskuntaan ja lapsiin ja vaatia vääränlaista johtia ja henkilöitä eroamaan. 

Vieras

#313 Eduskunta äänesti vastoin parempaa tietoaan

15.12.2014 08:04

Linkki Patmoksen artikkeliin:

Eduskunta äänesti vastoin parempaa tietoaan

Vieras

#314 Re: Re: Re:

15.12.2014 08:51

#306: - Re: Re:  

Virsi 600 Hyvyyden voiman ihmeelliseen suojaan
Erkki Melartin 1923
 1.
Hyvyyden voiman ihmeelliseen suojaan
olemme kaikki hiljaa kätketyt.
Me saamme luottaa uskolliseen Luojaan,
yhdessä käydä uuteen aikaan nyt.

2.
Jos ahdistuksen tie on edessämme,
myös silloin Kristus meitä kuljettaa.
Annamme Isän käsiin elämämme.
Hän itse meille rauhan valmistaa.

3.
Suo, Herra, toivon kynttilöiden loistaa,
tyyneksi, lämpimäksi liekki luo.
Valaiset pimeän, voit pelot poistaa.
Jää keskellemme, Kristus, rauha tuo!

4.
Kun pahan valta kasvaa ympärillä,
vahvista ääni toisen maailman,
niin että uuden virren sävelillä
kuulemme kansasi jo laulavan.

5.
Hyvyyden voiman uskollinen suoja
piirittää meitä, kuinka käyneekin.
Illasta aamuun kanssamme on Luoja.
Häneltä saamme huomispäivänkin.

Dietrich Bonhoeffer 1944. Suom. Anna-Maija Raittila 1981, 1984. Virsikirjaan 1986.

Vieras

#316 Re: Re: Re: Re: Re:

15.12.2014 09:00

#315: - Re: Re: Re: Re:  

Tällä alla olevalla haulla googlelta löytyy paljon tietoa henkilöstä Dietrich Bonhoeffer.

"Not to speak is to speak. Not to act is to act." 

Vieras

#317 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

15.12.2014 09:04

#316: - Re: Re: Re: Re: Re:  

Pappi ja vastarintamies.

Natsien huhtikuussa 1945 teloittama teologi Dietrich Bonhoeffer johti Saksan protestanttista vastarintaliikettä ja auttoi juutalaisia pakenemaan Sveitsiin.

Dietrich Bonhoeffer (1906-1945) pidätettiin keväällä 1943 ja hirtettiin Flossenbürgin keskitysleirillä.

Kirjailija Paavo Rintala ja toimittaja Aulis Kallio keskustelevat kristinuskoa kritisoineen salaliittolaispastorin eettisestä perinnöstä vuonna 1995 tehdyssä ohjelmassa.

http://www.yle.fi/elavaarkisto/haku/#/fraasi/Dietrich%20Bonhoffer

Vieras

#318 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

15.12.2014 09:49

#317: - Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

Ohhoh, olipas hän rohkea mies!

Vieras

15.12.2014 11:17

Luonnollista avioliittoinstituutiota ei pidä muuttaa ottamalla siihen mukaan myös muita variaatioita. Muille yhteismuodoille on jo olemassa oma rekisterinsä.

Vieras

15.12.2014 12:12

Ihmisoikeudet ovat muuta kuin deittailumieltymykset, ihmisoikeudet ovat lapsen oikeudet isään ja äitiin ja tasapainoiseen lapsuuteen.

Vieras

#321 Re:

15.12.2014 12:30

#320: -  

Voi aamen! 

Vieras

15.12.2014 12:36

Kr.usko on haluttu ateistisessa "keskustelussa" näyttää vanhana aivopieruna,
taantumuksen maximaaliasena tiivistyksenä,   vaikka se juuri on kaikkien ihmistä koskevien humaanien arvojen nimenomainen pohja ja perustus.  Mutta nyt onkin menossa taistelu totuudeesta kaikilla alueilla.

Mm. naisten alisteisen  aseman kauan kailotettu  juuri kristinuskossa on vailla historiallista pohjaa.   Miehen ja naisen erilaisuudesta juontuvat tehtäväerilaisuudet ovat 
kokonaan toinen kysymys.  Siinä ei olla ollenkaan ihmisen arvosta kilpasilla.

Jeesus Kristus toi arvon myös naiselle.   
Naista alistavat arvot tulivat antiikin kulttuureista,  kr.uskon ulkopuolelta, esim arvostetuilta filosofeilta. Heille lapsen syntyminen oli totaalista epäonnistumista,  jos lapsi oli tyttö.  Naisen arvon alentamista tuli siis kirkkoon sisälle, mutta sen omasta sanomasta ne eivät lähteneet!

Jeesus  puhui esim käytännönläheisillä vertauksillaan valtavan paljon  naisille.  Esim. aivan tavalliset kodin työt,  kankaan paikkaaminen,  taikinan teko,  suolan käyttö,  valon/hiilloksen käyttö.    Ja myös miehelle hänen ammateissaan,  esim puusepän työ,  kalastus,  kotieläimet,  karjaeläimet,  villieläimet ym. luomakunta kaikkineen.  (Kiinnostuneet löytävät tästä tietoa kirjastosta esim Kenneth E. Baileyn teoksista,  vaikkapa  "Maalaisjärjellä," "Jeesuksen vertaukset"ym-)

Sinunkin ihmisarvosi nousee sieltä.  Se on kaikkeinsuurin, mitä ei missään maailman filosofioissa eikä uskonnoissa  tunneta:   LUOTU JUMALAN KUVAKSI.  
Tämä korkea arvo,  luo myös vastuuta elää sen kunnian mukaisesti,  joka ihmisellä on tämän luotuisuuden pohjalta.

Naisten vaikenemiskehotus koskee ennenmuuta yleistä hälinää synagoogajumalanpalveluksessa.  
Naisia oli myös alkusrk:ssa monissa hengellisissä viroissa,  vaikkei ollutkaan paimenen virassa.
Mm profeettana,  evankelistana ym.  Paavali myös mainitsee heitä merkittävinä srk:n pylväinä. Esim Foibe.  Samoin aviopari Priskilla ja Akylas -   olivat keskeisiä vaikuttajia ark:n alkuvaiheen perusta n luomisessa.

Apt.18:Ja Efesoon saapui eräs juutalainen, nimeltä Apollos, syntyisin Aleksandriasta, puhetaitoinen mies ja väkevä raamatuissa. 

25. Tälle oli opetettu Herran tie, ja hän puhui palavana hengessä ja opetti tarkoin Jeesuksesta, mutta tunsi ainoastaan Johanneksen kasteen. 
26. Hän rupesi rohkeasti puhumaan synagoogassa. Mutta kun Priskilla ja Akylas olivat häntä kuunnelleet, ottivat he hänet luokseen ja selvittivät hänelle tarkemmin Jumalan tien. 

Kun Jeesus ensimmäisen kerran ilmoitti Messiaanisuutensa hän teki sen naiselle,  joka oli yhteisönsä ulkopuolelle sysätty ns. syntinen nainen.

Vieras

#323 JA KENEN LUVALLA?

15.12.2014 14:06

Kohupappi marssii kouluihin puhumaan homoudesta

Saimaan Seta, Seksuaalinen tasavertaisuus-yhdistys, aikoo jalkautua keväällä Lappeenrannan kouluihin.

Setan tarkoituksena on kertoa yläkoululaisille ja lukiolaisille esimerkiksi homoseksuaalisuudesta ja transseksuaalisuudesta.

Setan edustajat kävivät syksyllä Kimpisen koululla. Saimaan Setan puheenjohtaja Nina Korhola kertoo, että kokemukset olivat erittäin hyviä.

– Koulujen terveystunnit ovat olleet usein yksipuolisia. Hyvää keskustelua saimme aikaan. Tyypillinen kysymys on ollut, että minkälaista on olla niin sanottu erilainen nuori Lappeenrannassa, Korhola kertoo.

– Nykyään tuntuu, että nuoriso on avointa. Nuoriso otti hyvin vastaan. Ei ollut kihinää ja pihinää niin kuin omana aikanani. On hyvin keskusteleva ilmapiiri.

Korhola ei sulje pois mahdollisuutta, että he voisivat vierailla Lappeenrannan ala-asteillakin.

Ja kenen luvalla?

_ _ _ _ _ _ _ _ __ _ 

Että näin Seta on jo mennyt eteenpäin suunnitelmissa, ja kun laki virallistuu, mitä sitten tapahtuu?

Artikkelista Seinäjoen Sanomissa

Vieras

#324 Re: JA KENEN LUVALLA?

15.12.2014 14:41

#323: - JA KENEN LUVALLA? 

Hyvä kun nostit esiin! 

Täällä vaan orotetaan,  että milloin sieltä Pohojanmaalta oikeen kajahtaa kunnolla, 
tullaan heti följyyn!

§

15.12.2014 15:06

Olisi syytä kohottaa anomuksia nyt kiivaasti myös Israel-asiassa:

17.12. on EU:n parlamentissa  suuntaa antava äänestys.

Palestiinan tunnustamisesta.

Vastustamme sitä koska se antaa Palestiinalaisille ohituskaistan
itsenäisyyteen,  jolloin sen ei olisi kuljettava rauhanneuvottelutietä,
joka vaatisi   v ä k i v a l l a s t a   luopumista!  

Pekka  Sartolan kirjaa  Miksi tästä ei puhuta?  - on mennyt Suomen ja Englanninkielisenä  peräti 800kpl EU:hun.  ETTÄ KIRJA LUETTAISIIN JA YMMÄRRETTÄISIIN!

Pyydetään viisautta,  johdatusta, rauhaa, ja mitä muuta ?  ruotsalaiselle ECI:n puh.johtajalle, 

Tomas Sandellille joka varmasti on kovassa paineessa nyt.