Poistettu..

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Poistettu...

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

12.06.2007 17:33


ilves .
Hattula

#2

12.06.2007 18:37

adressista:

"Mutta mitäpä Suomen laki sanoo tästä jalosta tavasta sovittaa synnit?"

ei varmaankaan sanois hyvää.

ensinnäkin, et sinä niitä syntejä sovita, pyydät vaan sovittamaan.
toiseksi: sanallinen uhraus riittää (kirkossakinhan rukoillaan vain)
kolmanneksi: katuminen auttaa, niinhän Jeesuskin sanoi.

Sakari Järvinen
Adressin tekijä

#3

12.06.2007 19:13

Oletkohan edes koskaan lukenut Raamattua? Sillä Herramme Jeesus selkeästi näyttää Johannekselle, että kuolleet tuomitaan ensisijassa TEKOJEN eikä USKON MUKAAN!

Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan. (Ilm 20:12)

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

12.06.2007 21:29


Sakari Järvinen
Adressin tekijä

#5

13.06.2007 11:19

Itse Herra Jumala on käskenyt kymmenen käskyn antamisen yhteydessä uhraamaan Hänelle.

"Herra sanoi Moosekselle:

"Sinun tulee sanoa israelilaisille: Te itse näitte, että minä puhuin teille ylhäältä taivaasta. Älkää asettako mitään minun rinnalleni, älkää tehkö itsellenne jumalia hopeasta tai kullasta. Rakentakaa maa-alttari minua varten ja uhratkaa sillä polttouhrinne ja yhteysuhrinne, lampaanne ja nautanne. Paikassa, jonka pyhitän omalle nimelleni, minä tulen luoksenne ja siunaan teitä. Mutta jos teette minulle kivialttarin, älkää tehkö sitä hakatuista kivistä, sillä jos käsittelette kiveä teräaseella, teette sen epäpyhäksi. Älkääkä tehkö minun alttarilleni portaita, ettei niitä noustessanne häpynne paljastuisi." (2. Moos. 20:18-26)

"Noudattakaa siis näitä käskyjä ja eläkää niiden mukaan, niin kuin Herra, teidän Jumalanne, on teitä käskenyt. Älkää poiketko oikealle älkääkä vasemmalle, vaan kulkekaa vakaasti sitä tietä, jota Herra, teidän Jumalanne, on käskenyt teidän kulkea. Silloin menestytte ja saatte elää kauan siinä maassa, jonka otatte omaksenne." (5. Moos. 5:32-33)
ilves .
Hattula

#6

14.06.2007 19:00

no nii, en allekirjoita, koska jos olisit tutkinut asiaa vähän tarkemmin ei tätä adressia edes ois!
Jeesus kumosi vanhoja uskonnolisia tapoja ja vastusti uhraamista.
Antamasi tiedot lähteet on Vanhasta testamentista...
Henriikka Virtanen
Hämeenlinna

#7

14.06.2007 22:01

Tämä on täysin kieroutunut addressi. Jos tämä on pilaa, se on todella vääristynyttä.
Nico Levander
helsinki

#8 hahaha

15.06.2007 09:04

ootsä kännis?
satu siitonen
hankasalmi

#9 paljon pahempaa kuin känni

15.06.2007 09:46

Kirjoittaja luulee, että kaksi tuhatta vuotta ja sitäkin vanhemmat neuvot olisivat tänä aikana päteviä. Ethän sitten voi koskaa käyttää lentokonetta, et katsoa TV:tä, et kuunnella radiota, et käyttää sähköä. Unohda uhrit tai voit olla itse pian sellainen.
Tiina Erone
Ristiina

#10

16.06.2007 22:52

En todellakaan ymmärrä miten voit opettaa tuollaista. Jos todella olet kristitty, niin oletpa huonosti Raamatun lukenut. Ennen Jeesusta synnit saatiin anteeksi uhraamalla eläin -> Jeesus kuoli ristillä SYNTIEMME PUOLESTA, meidän ei tarvitsis uhrata enää Jumalalle, koska Jeesus SOVITTI synnit. Mikä merkitys Jeesuksella olis, jos kerta pitäis yhä uhrata? Ei mikään. Ja kyllä, olen kristitty myöskin.
Sakari Järvinen
Adressin tekijä

#11

19.06.2007 13:01

Johanneksen Ilmestys kertoo selkeästi pelastuvien määrän, joka on sata neljäkymmentä neljä tuhatta!

"Ja he veisasivat uutta virttä valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä; eikä kukaan voinut oppia sitä virttä, paitsi ne sata neljäkymmentä neljä tuhatta, jotka ovat ostetut maasta. Nämä ovat ne, jotka eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa; sillä he ovat niinkuin neitsyet. Nämä ovat ne, jotka seuraavat Karitsaa, mihin ikinä hän menee. Nämä ovat ostetut ihmisistä esikoiseksi Jumalalle ja Karitsalle, eikä heidän suussaan ole valhetta havaittu; he ovat tahrattomat." (Ilm 14:3-5)

Nykyisen maailman väkilukuun suhteutettuna siis VAIN NOIN JOKA NELJÄSKYMMENESTUHANNES pelastuu, ja loput heitetään SIIHEN JÄRVEEN, JOKA TULTA JA TULIKIVEÄ PALAA! Tietenkin suurin osa maailman ihmisistä kuuluu näihin epäjumaloita ja Saatanaa palvoviin pakanakansoihin, jotka eivät missään tapauksessa pelastu, mutta turha silti kuvitella, että tuohon pelastuvien ihmisten määrään mahtuisi enempää kuin kourallinen suomalaisia!

Tältä kouralliselta myös VAADITAAN asioita, jottei Taivaan Isä pitäisi heitä saastaisina ja valhettelijoina! Heidän on paitsi USKOTTAVA JEESUKSEEN KRISTUKSEEN ja SEURATTAVA HÄNTÄ KAIKESSA, myös oltava NEITSYEITÄ, TÄYSIN VALHEETTOMIA ja SEURATTAVA HERRAN LAKIA KIRJAIMELLISESTI! Tähän lakiin kuuluu myös uhraaminen!

Turha siis edes väittää, että kaikki lapsena kastetut pelastuisivat Jeesuksen uhrin takia, vaan SUOMESTA EI TOSIAANKAAN PELASTU KUIN SE PIENI TOSIUSKOVAISTEN JOUKKO, EIKÄ SIITÄKÄÄN KUIN SE SYNNITTÖMIN OSA! KAIKKIA MUITA JUMALAMME PITÄÄ SAASTAISINA VALHETTELIJOINA JA HEITTÄÄ HEIDÄT IKIAJOIKSI TULISEEN JÄRVEEN!

Voimme vain rukoilla, että Suomi evankelioituisi ja mahdollisimman moni noista sadasta neljästäkymmenestä neljästä tuhannesta olisi suomalaisia!!! Pelkkä usko ja tyhjänpäiväinen lässytys ei tosiaankaan riitä!

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

19.06.2007 13:18


ilves .
Hattula

#13

19.06.2007 14:37

Mistä sä tiedät kui paljon ihmisiä pelastuu??!
Jos siis pitää uskoa Jeesukseen, niin eikö se sit oo silleen että Jeesus uhrasi itsensä muiden puolesta.
Kuinka monta kertaa tiedät Jeesuksen uhranneen eläimen...?
Jeesus nimittäin vastusti uhraamista. piste.
Johann Wolfgang Von Goethe
Grani

#14 Piristys.

19.06.2007 15:17

Päivän askareiden parissa on aina mukavan piristävää lukea/kohdata/kuulla/jne. tämäntyylisiä asioita.

On niin erityisen rentouttavaa saada nauraa ihmisille, jotka luulevat (huom. Tieto on Tieteen ydin) parin tuhannen vuoden takaisen kirjan (jonka säkeet, luvut ja mahdollisesti koko kokonaisuus on hyvin todennäköisesti muuttunut 'rikkinäisen puhelimen' tavoin moneen otteeseen) kertovan todellisen maailman synnyn, selventävän oikean ja väärän käsitteet.

Voisinko minä, normaali länsimaalainen ihminen, Todella uskoa, että juuri Tämän kirjan opit ovat ne "oikeat" - että juuri Tämä uskonto ja sen mukainen jumal-hahmo on se "oikea"? Hyvä Sakari J, mitä ihmeitä sitten olivat kreikkalaisten jumaltarustot? Entä keitä olivat roomalaisten jumalat? Allah? Kuka ihme on buddha? Entäpä ne kivikautiset uskomukset? Vai onko se "yksi ja sama", vain eri muodoissa? Miksi ihmeessä sitten uskovaiset sotivat muita uskoja vastaan, jos kyseessä on sama oppi-isä? Typeryyttä vai typeryyttä, kenties typeryyttä?

Tietääkseni kristinusko on peräisin juutalaisuudesta? Ja islam on jatkoa kristinuskolle? Kristityt - arjalaiset, natsit - kiduttivat ja tappoivat suurimman osan juutalaisista. Tämänkö vuoksi kidutukset ja uhraukset tulisi sallia jatkaaksemme perinteitä? Sivistymätöntä. Nyt muslimit hyökkäilevät kristittyjen kimppuun? Periytyykö viha isältä pojalle? Säälittävää.

Voisinko todella uskoa ristiretkien olevan oikeutettuja? Olen kuullut, että tuon kirjasi mukaan jumalasi rakastaa kaikkia. Silti kuitenkin kaikkia, jotka eivät häneen usko, on rankaistava? Temppeliherrat olivat ristiretkiaikain rikkainta väestöä - mistä lieneet rahat ja aarteet ynnä muut kalleudet peräisin? Muilta. Ryöstettyinä. Riistettyinä. Nykyajan sodat vievät samaan suuntaan aivan kuin yli puolen vuosituhannen takaiset retket. Ja taas kerran kyseessä on aikansa äveriäimmät. Sattumaa? Tuskin.

Omasta mielestäni, historiaa lukeneena, kirkon tyranniajat täysin oikein tulkinneena totean, että kristinuskon jumalasi, jonka käskyjä kirkon alaiset toteuttavat, hyvä Sakari J, on kuin perus länsimaalainen ihminen - valmis kuolemaan synteihinsä sen seitsemän kertaa. Eikä lainkaan sen kaltainen kuin kirjasi antaisi ymmärtää.

Ehdotan teokseen alaotsikointia: "Raamattu - Kaksinaismoraalin käsikirja".

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

19.06.2007 15:54


Sakari Järvinen
Adressin tekijä

#16 Olet oikeassa.

19.06.2007 15:56

Koko kristikunnan pitäisikin yhdistyä taistelemaan hengen sotaa vääräuskoisia vastaan. Ensiksi kaikkien kristittyjen maiden on tietenkin lopetettava vääräuskoisten paapominen omassa maassaan ja kastettava heidät Herran uskoon niin, että he pysyvät siinä! Jos joku ei suostu kasteeseen tai tekee sen vain muodon vuoksi, niin hän ei ole kelvollinen asumaan uskovien keskuudessa! Herra tuntee heitä ja muita kerettiläisiä vastaan vain yhden rangaistuksen!

"Velhonaisen älä salli elää." (2.Moos 22:17)

"Joka uhraa muille jumalille kuin Herralle, ainoalle, olkoon vihitty tuhon omaksi." (2.Moos 22:19)

"Ja joka Herran nimeä pilkkaa, rangaistakoon kuolemalla; koko kansa kivittäköön hänet kuoliaaksi. Olipa se muukalainen tai maassa syntynyt, joka pilkkaa Herran nimeä, hänet surmattakoon." (3.Moos 24:16)

"Jos sinun veljesi, sinun äitisi poika, tai sinun poikasi tai tyttäresi tai vaimo, joka on sylissäsi, tai ystäväsi, joka on sinulle kuin oma sielusi, salaa houkuttelisi sinua ja sanoisi: 'Käykäämme palvelemaan muita jumalia', joita et sinä tunne eivätkä sinun isäsi tunteneet - niiden kansojen jumalia, jotka asuvat teidän ympärillänne, lähellä sinua tai kaukana sinusta, maan äärestä toiseen - niin älä noudata hänen mieltään äläkä kuule häntä; älä sääli äläkä armahda häntä äläkä salaa hänen rikostansa, vaan tapa hänet: oma kätesi kohotkoon ensimmäisenä häntä vastaan surmatakseen hänet, ja sitten koko kansan käsi." (5.Moos 13:6-9)

Kun kristityt ovat järjestelmällisesti tuhonneet vääräuskoisuuden omista maistaan, niin seuraavaksi kristillisten maiden pitää yhdistyä valloittamaan pakanakansojen alueet! Ohjenuoranamme olkoon Herran ohje, kun hän käski Moosesta valloittamaan kansalleen Luvatun Maan!

"Puhu israelilaisille ja sano heille: Kun olette kulkeneet Jordanin yli Kanaanin maahan, niin karkoittakaa tieltänne kaikki maan asukkaat ja hävittäkää kaikki heidän jumalankuvansa, hävittäkää kaikki heidän valetut kuvansa ja kukistakaa kaikki heidän uhrikukkulansa. Ottakaa sitten maa haltuunne ja asukaa siinä, sillä teille minä annan omaksi sen maan." (4.Moos 33:51-53)

Lisäksi todellisessa pyhässä sodassa on aina muistettava antaa kaikista sotasaaliiksi saaduista eläimistä ja ihmisistä osuus polttouhrina Herralle! Tätä eivät tietääkseni amerikkalaiset ole tehneet omassa sodassaan, joten se ei voi olla oikeutettu!

"Sotaretkeen osallistuneiden osuus, puolet saaliista, oli 337 500 lammasta ja vuohta, ja Herralle kuuluva vero oli siten 675 eläintä. Nautakarjaa sotilaat saivat 36 000 päätä, joista Herralle kuuluva vero oli 72 eläintä; aaseja oli 30 500 ja niistä Herralle kuuluva vero 61 eläintä, ja ihmisiä, vankeja, oli 16 000, joista Herralle kuuluva vero oli 32 henkeä. Mooses luovutti tämän veron, Herralle kuuluvan uhrilahjan, pappi Eleasarille, niin kuin Herra oli käskenyt." (4.Moos 31:36-41)

Samalla tavoin kristikunnan on nyt hyökättävä pakanain maille ja tehtävä koko maailma Luvatuksi Maakseen! Jeesus on jo antanut meille tämän käskyn, käskyn kastaa kaikki maailman asukkaat opetuslapsikseen!

"Ja hän sanoi heille: Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." (Mark 16:15-16)

MEIDÄN ON MYÖSKIN RISTIRETKILLÄMME KOSTETTAVA KAIKKI SE VÄÄRYYS, MINKÄ VÄÄRÄUSKOISET OVAT TEHNEET KRISTITYILLE! TÄNÄKIN PÄIVÄNÄ MONET KRISTITYT KUOLEVAT MARTTYYRIKUOLEMIA VAIN SIKSI, ETTÄ HE USKOVAT JEESUKSEEN KRISTUKSEEN! MEIDÄN EI KUITENKAAN TARVITSE KOSTAA YKSIN, SILLÄ MEILLÄ ON TURVANAMME JUMALAN JA JEESUKSEN TUHOVOIMA!

"Koskapa Jumala katsoo oikeaksi kostaa ahdistuksella niille, jotka teitä ahdistavat, ja antaa teille, joita ahdistetaan, levon yhdessä meidän kanssamme, kun Herra Jeesus ilmestyy taivaasta voimansa enkelien kanssa tulen liekissä ja kostaa niille, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä ole kuuliaisia meidän Herramme Jeesuksen evankeliumille." (2.Tess 1:6-8)

KOKO PYHÄ RAAMATTU ON TÄYNNÄ ESIMERKKEJÄ JUMALAN TUHOVOIMASTA! JUMALA ON TUHONNUT KOKONAISIA VÄÄRÄUSKOISTEN KAUPUNKEJA! LISÄKSI HÄN ON JO KERTAALLEEN TUHONNUT KAIKKI MAAILMAN ASUKKAAT MUUTAMAA OIKEAUSKOISTA LUKUUNOTTAMATTA!

"Sillä katso, minä annan vedenpaisumuksen tulla yli maan hävittämään taivaan alta kaiken lihan, kaiken, jossa on elämän henki; kaikki, mikä on maan päällä, on hukkuva. Mutta sinun kanssasi minä teen liiton, ja sinun on mentävä arkkiin, sinun ja sinun poikiesi, vaimosi ja miniäisi sinun kanssasi." (1.Moos 6:17-18)

NÄIN TOTISESTI HERRA VOI TEHDÄ MAAILMALLE, ELLEMME ME RYHDY TOSITOIMIIN!

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

19.06.2007 16:38


Johann Wolfgang Von Goethe
Grani

#18 Laulujen laulu

19.06.2007 19:26

Kuningas Salomon (näin kerrotaan) kirjoittama "Laulujen laulu" on mielestäni kirjan upeinta tekstiä - todellista proosaa, mutta sielukasta ja kaunopuheista. Siteeraan kirjoituksen sanomia itsekin toisinaan. Harmi, että se on liitetty niinkin latteaan pakettiin kuin tuohon "raakileiseen mättöön".

P. Alakangas, taitaapa tuo herra Järvinenkin mainitsemasi elimen omistaa - sen käyttö, vaaliminen ja siitä huolehtiminen on vain tainnut jäädä kovin vähäiselle. "Viisaus on sitä, jotta osaa käyttää älykkyyttään."

Aiheeseen liittyen: Ei uhrauksia, sillä maa ei kanna päällänsä henkilöä, joka voisi erottaa uhrattavat joukosta - henkilöt, jotka olisivat sen "arvoisia". Kaikki olemme yhtä ja samaa massaa.

JK. Goatse on hyvin väännetty, tosin sen olemus saattaisi sopia mieluummin toiselle 1700-luvun kirjailijalle: Donatien Alphonse François, Marquis de Sadelle.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

20.06.2007 14:58


Alpo Leppänen
Laukaa

#20

15.07.2007 07:07

Haha :D liekö läppä vai ei. Allekirjoittaisin kyllä silti mieluusti ellei olisi niin ylitseampuvan kristillinen tuo sanoma. Itse olen nähkääs pakana, ja vaikka useimmiten osaankin suhtautua huumorilla kristittyjen vouhotuksiin niin tiedän että jotkut hullut ovat ihan tosissaankin. Eikä se hirveästi naurata kun ajattelee että joillain noista hulluista on omia lapsia jotka joutuvat tuota mielenvikaisuutta kestämään.
Kristinusko on huonoimmillaan hyvinkin vihaa lietsova, ja semmoiseen on aika vastata muuten kuin vihalla. Ainakin minun. Onneksi tiedän että on myös järkeviäkin kristittyjä niin en sentään ole alkanut vihata koko uskontoa.

Antaa kaikkien elää omalla tavallaan, jookos?

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

15.07.2007 11:55


Jenni Vastola
Pori

#22 Jaahas

24.08.2007 19:27

Ompas taas kaikenlaista vääntöä aiheesta.
Jeesus, Jumalan ainoa poika, oli täydellinen uhri joka sovitti synnit. Sen tähden uhreja ei enää tarvita. Jehovantodistajatko oikeasti ajattelevat näin, että murha olisi jotain mitä Jumala tahtoo? Erikoinen Jumala heillä.
Kaikkea hyvää kaikille...

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

05.09.2007 19:17


Axel Dorff
Helsingfors

#24

17.09.2007 08:57

Luulin adressia vitsiksi, jonka tarkoitus oli vain pilkata Raamattua.. Mutta keskustelun perusteella kirjoittaja on joko hullu tai sitten pila on TODELLA huonoa. Oletetaan että olet tosissasi.

Voi sinua ja raamatuntulkintaasi! Vai muka sataneljäkymmentäneljätuhatta.. Joka vuosi menee taivaaseen jo pelkästään kymmenen miljoonaa viatonta lasta, jotka kuolevat nälkään ja köyhyyteen. Ilmestyskirjassa selvällä suomen kielellä sanotaan, että pyhien joukko on lukematon. Lasten kaltaisten on taivaan valtakunta, sanoo Herra, ja lisää: Jos ette käänny ja tule niin kuin lapset, ette suinkaan tule sisälle taivaan valtakuntaan.

Jeesus puhuu myös laista: En minä ole tullut lakia kumoamaan, vaan täyttämään sen. Idea on se, että kukaan ihminen ei pysty lakia täyttämään; et sinäkään polttouhreinesi, sillä sanoohan herra: Joka vihastuu veljellensä ja sanoo: sinä tyhmä, on ansainnut helvetin tulen. Teemme syntiä jo ajatuksissamme, saati sitten teoillamme, epärehellisyyttä, kateutta, kärsimättömyyttä... jne jne.

Tästä on esimerkkejä jo Vanhassa Testamentissa, jos et Uutta halua uskoa. Ei ollut kuningas Daavid synniton, vaikka olikin mies Jumalan mieleen. Katumuksen kautta armahdukseen kävi Daavidinkin uskon tie. Ei täyttänyt lakia myöskään Mooses, joka ylpeydessään otti kunnian itselleen Jumalan ihmetöistä, vaan syntien anteeksianto oli se, joka hänetkin pelasti. Jumalan armoon ja lupaukseen tulevasta Vapahtajasta ovat luottaneet myös Vanhan Testamentin pyhät.

Siksi tuli Jeesus ihmiseksi. Teurasuhriksi, karitsaksi, jotta uhreja ei enää tarvittaisi. Täyttämään Jumalan lain, jottei yksikään, JOKA HÄNEEN USKOO, hukkuisi, vaan saisi iankaikkisen elämän. Minä olen lammashuoneen ovi, sanoo Herra, ja jatkaa: Joka tulee lammashuoneeseen muuten kuin minun kauttani, on varas ja ryöväri. Tällainen varas on se, joka omalla hyvyydellään ja synnittömyydellään luulee kelpaavansa Jumalalle.

Oliko oikeanpuoleisella ristillä riippunut ryöväri elämässään täyttänyt Mooseksen lain? Ei ollut. Elämänsä yhdennellätoista hetkellä tämä kurja roisto tunnusti Jeesuksen herrakseen. Rukous ei ollut kummoinen, vain pyyntö: Muista minua, kun tulet valtakuntaasi. Ja vastaus, jonka kuoleva vapahtaja antoi, oli se, jota meidän jokaisen tulisi rukoilla omalle kohdallemme: Tänä päivänä sinä olet minun kanssani paratiisissa.


Ahti Hietanen
Vantaa

#25

13.10.2007 13:16

Jeesus oli tietääkseni Marian ja Joosefin esikoinen. Häntä ei kuitenkaan uhrattu. Eikö tämä jo osoita sen ettei esikoista pidä uhrata?