Salametsästyksestä kunnon rangaistukset!!

Adressin tekijä

/ #7

26.11.2007 11:07

"Oli jo silloin suojelun kohteena, mutta nykyään suomi ei uskalla antaa häirikkö susille kaatolupaa, koska pelkää EU:n määräyksiä.
Ja ne sudet jotka ovat rajan takana, ovat äkkiä rajan tällä puolella. Joten en todellakaan pidä huolestuttavana jos niitä suomessa vähemmän onkin, varsinkin kun arviot niiden määrästä ovat nousseet yli tuhanteen yksilöön."

Jaahas, missähän tuollaisia arvioita taas on keksitty? On se kumma, miten jotkut jopa tuollaisiin huhuihin uskovat.. Ja muuten, kyllä joka talvi saa susien kaatolupia, tänäkin vuonna peräti 38 lupaa. Turhaa siis itkeä, ettei lupia myönnetä..

"Ja miksi niitä pitäisi olla meidän maassa niin paljon. Tokihan susi kuuluu suomen luontoon, mutten katso että niiden määrän pitäisi antaa nousta. Samasta syystähän hirviäkin vähennetään, koska ne ovat vaaraksi ihmiselle."

Kuvittelin, että hirviä ammutaan jotta saavat metsästäjät sitä hirvenlihaansa..vai olenko väärässä..? Tietenkin hirvikantaa koetetaan aina pitää "kurissa" ihmisen avustuksella..ihminen kun koettaakin aina hallita kaikkea. Niin ja mietit miksi susia pitää olla niin paljon, no sen takia että kanta on elinvoimainen ja geenipoolit laajat!

"Ja onhan se koira helppo saalis narun päästä, mutta niin on pieni lapsikin joka lähtee leikkimään lähi metsään tai kulkemaan koulu taivalta. Vai täytyykö lapsetkin pitää sisällä suljettuna..
Vielä näin ei ole onneksi ei ole tapahtunut, mutta pitääkö niin käydä ennenkuin päättäjät ymmärtää todellisen vaaran."

Voi voi..taas tätä..aika monessa paikkaa juuri tuon ihmeellisen kuvitelman vuoksi lapsille järjestetäänkin niitä koulukyytejä..lapset itkevät kun eivät uskalla petojen takia mennä kouluun, mutta kuitenkin koulun jälkeen leikkivät ja lähtevät kavereidensakin luo pyörällä metsän halki ilman huolen häivää..

"Ja suomessa käytetään metsästyksessä paljon koiria apuna, joten siellä niitä ei voi suojella susilta. Täytyy metsästäjien uskaltaa harrastaa koiran avulla metsästystä, joten susi kanta on pyrittävä pitämään kohtuullisena."

Eipä suomesta tarvitse mitään metsästyskoirien leikkikenttää tehdä..hukkaliivi on keksitty..ja sitä paitsi, metsästäjä ottaa aina tietoisen riskin lähtiessään metsälle koiran kanssa. Kyllä siellä on muutakin vaaraa kuin susi. Hirvi voi potkaista, metsästäjä voi ampua sutena..mikään ei koskaan ole täysin turvallista, eikä pidäkään olla. Millaista elämää viettäisikään ihminen, jos ikinä ei mitään voisi edes sattua? Ainakin hemmetin tylsää..

"Mutta palataan salametsästykseen, eli en vastusta rangaisusten nostamista. Halusin vain ilmaista mielipiteeni ja näkemykseni korpilaista."

Juu, saa sitä mielipiteensä ilmaista..itsekin vain kerroin omat näkemykseni sinun mielipiteistä tulleista ajatuksista..

Salametsästyksen rangaistuksista sen verran vielä, että jos ne saataisiin kunnon tuomioiksi eikä mitään naurettavuuksia, niin kyllä silloin tuon korpilainkin käyttäjät saattavat jopa alkaa miettimään, kannattaako..eli kynnys nousee sitten rikoksen tekemisessä...