Jyväskylä ei talvikunnossapidä jalkakäytäviä 1.1.2014 jälkeen

Jukka

/ #33 Puolesta äänestäneet esiin

14.12.2013 22:07

Tämän päätöksen tekijät esiin. Lisäksi se asuvatko he jalkakäytävien varrella, joiden hoitoa ovat siirtämässä kiinteistöjen vastuulle. Laittakaapa itsenne sellaisten ihmisten aseman, joille tämän teitte, ette varmasti tiedä mitä kiinteistön kunnossapitovastuu talvella todellisuudessa on! Se ei toimi "viisaan" päätöksenne mukaisesti, sillä jos teet jalkakäytävältä lumityöt aamulla ennen töihin lähtöäsi, kadun auraaja tulee töihin lähtösi jälkeen ja lykkää kadun, nimenomaan kadun ajoradalta, lumet konevoimalla usein miten kolalla auraamallesi jalkakäytävälle! Päivän aikana lumi pakkasessa kovettuu jne.. Miltä tuntuisi, jos tämä tapahtuisi sinulle? Viikonloppuisin joudut kotona ollessasi auraamaan koneen jalkakäytävälle työntämät lumet jopa 2-3 kertaa päivässä!
Kadut ovat kaikkien yhteistä aluetta, suoranaista hulluutta sysätä kunnossapito kiinteistön omistajan vastuulle.
Kirjoitukseni perustuu omiin kokemuksiini 38 jalkakäytävämetrin kunnossapidosta ennen kuin kaupunki n. 5 vuotta sitten otti talvikunnossapitovastuun itselleen. Siitä iso kiitos silloisille päättäjille!