Jyväskylä ei talvikunnossapidä jalkakäytäviä 1.1.2014 jälkeen

Vieras

/ #66 Velvollisuus?

16.12.2013 10:55

Itse aion viedä kaupungin oikeuteen jos aura-autot auraavat tielle kertyneen lumen jalkakäytävälle. Taivaalta sataneen lumen voin kolata mutta auran heittämä lumi on kaupungin alueelta siirrettyä lunta, ei taivaalta satanutta. Menee vuosia ennenkuin tämä oikeuskäsittely saadaan päätökseen. Onneksi omat oikeusturvavakuutukset on kunnossa! Juu ja pitää laittaa kaupungille lasku auratusta lumesta. Tuntiveloituksenahan sen voisi laskea. Saattaa pian tulla kaupungille kalliiksi!
Ainakin reissujen ajaksi laitan paikalle tuon "Ei talvikunnossapitoa" -kyltin joka siis saa lain mukaan olla muunkinlainen kuin virallinen varoituskyltti. Tulostelen ja laminoin niitä muutaman kymmenen kappaletta että voin aina lätkäistä uuden tilalle jos joku niitä poistelee.
Kadunpätkän puomittamista aion myös anoa ELY-keskukselta.
Entäs kun lumi sataa työpäivän aikana? Ja joku liukastuu vasta sataneeseen lumeen? Vai meneekö se niin että pitää kiltisti irtisanoutua jotta voi hoitaa velvollisuutensa kiinteistön omistajana? Perhe ei saa kylläkään ruokaa mutta onpahan vähän helvetin siisti jalkakäytävä! :)