Jyväskylä ei talvikunnossapidä jalkakäytäviä 1.1.2014 jälkeen

Vieras

/ #74 muutama seikka

16.12.2013 13:42

Osa ei tunnu ymmärtävän tätä asiaa vielä ihan kunnolla. Jos kiinteistön huoltamalla jalkakäytävällä joku liukastuu ja satuttaa itsensä, on kiinteistön omistaja korvausvelvollinen. Jos joutuu lähtemään työmatkalle tai vaikkapa hautajaisiin toiselle paikkakunnalle, on palkattava joku kolaamaan ja hiekoittamaan tie. Hiekat on varastoitava paikkaan jossa ne eivät jäädy, ennen töihinlähtöä on lähdettävä kolaamaan parhaimmillaan useamman kymmenen metrin matka. Kukas päiväsaikaan homman hoitaa jos kiinteistön omistaja on töissä? Laskeehan tälläinen rasite myös kiinteistön arvoa, vai ostaisitteko itse mieluummin talon jossa ei tämmöistä vaivaa tarvitsisi nähdä? Minä ainakin tekisin niin. Lumiaurat auraavat lisäksi ajoväyliltä osan lumesta jalkakäytävälle kiinteistön omistajien kolattavaksi. Ja nimenomaan kolattavaksi, harvalla on varaa ostaa hiekkojen lisäksi lumilinkoa. Kuinka hyvää jälkeä kolalla sitten saa aikaan? Entäpä mihin lakaisen keväällä hiekat, keräänkö ne talteen rikkalapiolla vai imurilla? Katuharjalla ajoväylän puolelle kuulostaa itsestäni parhaalta vaihtoehdolta. En vastusta päätöstä siksi että olisin laiska, vaan siksi että se on täysin järjetön.