Suomen HALLITUKSEN pyydettävä anteeksi Israelilta!

Vieras

/ #4489 YK:n raportti: Lähes 80 % Israelin Gazan pommitusten uhreista on siviilejä

17.07.2014 08:31

YK:n raportti: Lähes 80 % Israelin Gazan pommitusten uhreista on siviilejä

YK:n mukaan Israelin aiheuttamista pommitusten uhreista jopa 80 % on siviilejä.

Viikko sitten tiistaina alkaneen sotaoperaation pommitukset ovat jatkuneet keskiviikkona ja uhriluku on noussut jo 208 kuolleeseen ja yli 1 500 haavoittuneeseen.

Palestiinalaisten vastarintaliikkeet ovat rakettitulellaan aiheuttaneet tiistaina ensimmäisen israelilaisuhrin. Kuolonuhri oli tullut Gazan rajalla Erezin rajanylityspaikalla. Hamas on myöntänyt pommittavansa raja-aluetta, jonne keskitetään Israelin maajoukkoja. Israelin armeijan edustajan mukaan henkensä menettänyt mies oli toimittanut vapaaehtoisapua alueen sotilaille.

Maanantaina julkaistun YK-raportin mukaan noin 1 255 kotia on tuhottu ja maanantaina iskuissa oli kuollut 36 lasta.

Palestiinan viranomaiset ovat erityisen huolissaan siitä, että Israel pommittaa Gazan viemäri- ja vesihuoltoasemia, myös alueen kaivoja pommitetaan tarkoituksella.

WHO varoittaa, että Gazan terveydenhuolto on romahtamassa, eikä sairaaloilla ole tarvikkeita, sähköä eikä lääkkeitä auttaa jatkuvasti kasvavaa haavoittuneiden virtaa. Gazan terveysministeriö lausuu huoltaa asiasta päivittäin.

Ilmapommituksia on osunut sairaalaan,  klinikoille ja vesijärjestelmiä vastaan. WHO odottaa lisää tuhoisia iskuja humanitaarisiin kohteisiin.

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…