Maksikirje säilytettävä postin valikoimissa

Make9

/ #56 Maksikirje tarpeellinen

11.01.2015 17:01

Maksikirje erittäin tarpeellinen, käytän palvelua kuukausittain. Kevyt ja pieniarvoinen tuote, jossa 3 cm paksuusraja ylittyy, tällaiseen maksikirje on ehdottomasti ainoa järkevä postitustapa. Jos harrastustavaran arvo on 5 e, nykyinen n. 4 e postimaksukin on erittäin kova. Järjettömäksi tilanne menee jos tämä on jatkossa Postin vaatimuksesta postitettava postipakettina 7,90 eurolla.

Maaseudulla maksikirjeet jaetaan kotiovelle. Jatkossa kaikki pitäisi noutaa kirkonkylältä postikonttorista postipakettina? Ekologista? Ei todellakaan. Postiauto tuo jatkossa lähetyksen sijaan vain noutoilmoituksen kotiovelle ja ihmiset ajavat postiauton perässä kirkonkylälle pakettia hakemaan jokainen erikseen.

Älyttömin oli Postin perustelu muutokselle "Selkeytämme palvelua, maksikirjeen toimitustavasta ollut asiakkailla epäselvyyttä". Väkisin keksitty jokin syy medialle kerrottavaksi. Tosiasiassa halutaan poistaa Postille vaivalloinen maksikirje vaikka asiakkaat saavatkin sitten kärsiä seuraukset. Minulle ei ole ollut mitään epäselvyyttä maksikirjeestä ikinä ja kaikki lähetykset tulleet perille tai olen noutanut postikonttorista.