Maksikirje säilytettävä postin valikoimissa

Vieras

/ #93 Nyt kyllä...

13.01.2015 19:23

Iltalehden haastattelusta löytyy tämmöinen helmi:

"- Totta kai ihmiset ovat pahoillaan, että Maksikirje poistuu. Toisaalta isojen ja painavien maksikirjeiden lähettäjille tämä tarkoittaa huomattavasti edullisempia lähetyksiä. Kukaan ei kuitenkaan ole lähettänyt kiitosta painavien lähetysten hinnan laskusta, vaan ihmiset aina laittavat ainoastaan negatiivista palautetta, Seppälä harmittelee."

Nyt olisi mukava tietää, että MITKÄ painavat lähetykset ovat halvempia uudistuksen jälkeen? Kaikki postipakettien hinnat nousevat helmikuussa, kirjatun kirjeen hinta nousee (ja nopeus laskee), postivakuutetun kirjeen hinta nousee, ulkomaiden maksien hinnat nousevat... Katsoin uuden hinnaston läpi ja minusta näytti siltä, että jok'ikisen palvelun hinta nousee.

Ainoastaan ihmiset, jotka ovat olleet typeriä ja lähettäneet yli 500g 2lk. (tai 250g+ 1lk.) kirjeet maksina hyötyvät tästä. Tuon painoiset kirjeet pystyi pistämään 7,60€ postipakettina jo aiemminkin. Uudistuksen jälkeen niitä ei vaan enää voi vahingossa pistää kalliimpana maksikirjeenä, vaan ne on pistettävä 7,90€ postipakettina. Niin että kysyn uudelleen, mikä tässä on halvempaa?

Puhuuko Seppälä kenties siitä, että uudistuksen jälkeen postipakettina voi pistää 5kg painavampia lähetyksiä menemään? Kuinka moni henkilöasiakas niitä edes lähettää verrattuna maksikirjeen käyttäjämäärään? Ei varmasti kovin moni.