Maksikirje säilytettävä postin valikoimissa

/ #124 Re:

03.02.2015 10:32

#1: -

Tällaisen palautteen sain kun laitoin kiukkuisen mailin.

Hei

Kiitos palautteestasi, joka koski tuoteuudistuksiamme.

Maksikirje poistuu 9.2. kotimaassa kuluttajien lähettämänä, mutta säilyy edelleen yritysasiakkaiden toimitustapana. Käteisasiakkaiden yli 3 sentin paksuiset tavaralähetykset lähetetään jatkossa paketteina, esimerkiksi vaikkapa S-kokoisena pakettina pakettiautomaattiin kautta (hinta 9.2. alkaen 6,90 eur).

Haluamme, että asiakkaamme tietävät ennalta, mihin lähetys jaetaan. Maksikirjeitä ei yleensä ole voinut ison koon takia jakaa ja vastaanottaja on joutunut noutamaan lähetyksen postista, vaikka tarkoitus on voinut olla, että lähetys tulisi kotiin saakka. Pakettilähetys soveltuu muutoinkin paremmin tavarankuljetukseen. Paketista saa lähetystunnuksen, jolla lähetyksen kulkua voit seurata esimerkiksi kännykällä Posti-sovelluksesta tai Posti.fi-sivuiltamme.

Hintakorotuksiin vaikuttaa postilähetysten jakelumäärien voimakkaana jatkunut pudotus, jonka taustalla on sähköisen viestinnän yleistyminen. Postimaksujen on katettava lähetyksen keräily-, kuljetus-, lajittelu- ja jakelukustannukset, joita ei tehostamistoimenpiteistä huolimatta pystytä alentamaan postin vähenevää määrää vastaavasti.

Pahoittelen, ettei uudistus ole mieleinen. Palautteesi on meille arvokasta toiminnan jatkuvassa kehittämisessä.

Inkeri
Asiakaspalvelu | Posti Oy
PL 6, 00011 POSTI
Puh. 0200 71000 (pvm/mpm)