Ei Pakolaiskeskusta Raumalle.

suomalainen

/ #36 adressi

03.12.2015 14:53

Tottakai tälläkin adressilla on paikkansa. Olisi suoranainen ihme jos kukaan ei reagoisi uuteen tilanteeseen jossa ollaan huolissaan oman ja perheen turvallisuudesta. Tämä adressi osallistuu keskusteluun (huutotappeluun) jota käydään koko Euroopassa.

Jos itse asuisin lähempänä keskusta, olisin itsekin enemmän huolissani. Ja silloin en ehkä kirjoittaisi näin, miten nyt kirjoitan.

Mutta.

Meidän pelkomme ei ole ainutlaatuinen. Samaa pelkoa kokee koko Eurooppa. Muutoksen ja tuntemattoman pelkoa. Se on peri-inhimmillistä.

Silti.

Jos Te nyt saisitte tahtonne läpi eikä keskusta tule tai se peruutetaan. Olisitte varmasti tyytyväisiä. On olemassa moraaliohje, joka kehottaa toimimaan niin että siitä voidaan tehdä yleinen laki. Jos kaikki muutkin miljoonat ihmiset alkaisivat vastustaa pakolaisia, olisiko se oikein toimimista? Ei auteta. Näytetään keskisormea ja sanotaan että voivoi kun synnyitte maahan jossa lapset, naiset ja miehet kuolevat kuin kärpäset.

On tietysti aina vaikea toimia oikein, kun oma turvallisuus on kysymyksessä. Mutta mitä tekisitte, jos näkisitte naista brutaalisti hakkaavan miehen? Mies on isompi kuin te. Menisittekö väliin? Vai Pelkäisittekö saavanne osuman jos menette. Kun seuraavana päivänä lukee lehdestä naisen kuolleen vammoihinsa, tulisiko hiukan syyllinen olo?