Turvallisuutta lisää Nurmijärvelle Kuonomäentielle!

Vieras

/ #12

01.01.2016 19:10

2013 kyläsuunnitelmien teknisen lautakunnan vastauksissa on asiaa Kuonomäentiestä, mutta ei näytä tällä hetkellä lupaavalta:

"Vastineessaan valtuustoaloitteeseen 10.10.2013 § 133 kunta on esittänyt, että mt1311 Rajamäentien kevyen liikenteen väylän suunnitelmien valmistumisen jälkeen käynnistettäisiin maantien 132 Lopentien kevyen liikenteen väylän suunnittelu vaiheittain. Nurmijärven kunnan ensisijaisena tavoitteena on toteuttaa vuoden 2010 liikenneturvallisuussuunnitelman mukaisesti päätaajamien väliset kevyen liikenteen yhteydet vuoteen 2025 mennessä. Näin ollen Nurmijärven kunta ei voi edistää lähes kaikissa kylä-suunnitelmissa esitettyjen kevyen liikenteen väylien toteuttamista aikavälillä 2014–2025.

---

Myös maanteiden valaistuksen parantaminen on mahdollista kunnan liikenneturvallisuuteen varatuista määrärahoista. Maanteiden varsille toteutetaan tievalaistus yleensä kevyen liikenteen väylän toteuttamisen yhteydessä. Nurmijärvellä on maanteitä, joille tulisi toteuttaa kevyen liikenteen väylä ennen vuotta 2025, mutta nykyrahoituksella se ei ole mahdollista. Näin ollen kyseisten maanteiden tievalaistusta voitaisiin vaiheittain parantaa liikenneturvallisuuteen varatuista määrärahoista. Tällaisia maanteitä ovat mm. mt1321 Perttulantie / Raalantie, mt11419 Kuonomäentie, mt11423 Nummelantie, mt11433 Järventaustantie, mt11427 Hongisojantien pohjoispää ja Metsäkyläntie."

Koko dokumentti:

nurmijarvi02.hosting.documenta.fi/kokous/20143735-17-1.PDF