Turvallisuutta lisää Nurmijärvelle Kuonomäentielle!

Me allekirjoittaneet vetoamme Teihin arvoisat päättäjät, että korjaavat toimenpiteet Kuonomäentien turvallisuuden parantamiseksi käynnistetään.

Keskiviikkona 30.12.2015 koko Nurmijärven kunta ja Lepsämän kylä sai ylleen suruviitan, kun Kuonomäentiellä auton kuljettaja menetti autonsa hallinnan, jolloin auto ajautui jalankulkijoina olleiden kahden naisen päälle. Onnettomuudessa kuoli vuonna 1970 syntynyt nainen ja julkisuuteen tulleiden tietojen mukaan toinen vuonna 1971 syntynyt nainen loukkaantui vakavasti.

Olisiko nyt tapahtunut onnettomuus saatu vältettyä kevyen liikenteen väylällä?
Nykyinen kevyen liikenteen väylä on rakennettu vain Kuonomäentien alkupäähän, Harjulan asuinalueeseen asti.

Kuonomäentie on koko matkaltaan erittäin vilkas tie, missä autoilijoitten lisäksi on myös raskasta ajoneuvoliikennettä.
Kapealla, paikoin mutkittelevalla ja 60 kilometrin nopeusrajoitteisella tiellä liikkuminen varsinkin talvisaikaan aiheuttaa jatkuvasti vaaratilanteita. Kouluikäisiä ei uskalla edes kesäaikaan päästää pyöräilemään tälle tielle keskenään.
Lähes päivittäin on tilanteita, joissa jalankulkija väistää ojanpuolelle molemmista suunnista samanaikaisesti kohtaavat autot.
Näinhän ei tulisi olla.
Kesäaikaan lisääntyvä lenkkeilijöiden ja pyöräilijöiden määrä kasvattaa entisestään onnettumuusriskiä.

Kuonomäentien ja sen läheisyydessä asuvilla asukkailla sekä kaikilla siellä poikkeavilla on tasavertainen oikeus turvalliseen liikkumiseen.

Esitämme kevyen liikenteen väylän rakentamisen loppuun saattamista Kuonomäentiellä.

Nyt on aika toimia!