Perussanoman "Evoluutiobiologiaan" myös kriittinen puheenvuoro

Adressin tekijä

/ #2 Indoktrinaatiosta

23.05.2010 12:21

Indoktrinaatio = "Ujuttaminen, mieleen iskostaminen, aatteeseen saattaminen, uskotus - vaikuttamaan pyrkivää viestintää, jossa viestinnän kohde ei tiedosta olevansa vaikutuksen kohteena. Jos viestinnän kohteelle paljastuu manipulointiyritys muuttuu indoktrinaatio hänen kannaltaan propagandaksi." (Wiki)

Nyt puhutaan herätyskristillisestä kustantamosta, hyvänen aika! Suorastaan keulakuvasta koko Suomen lähetysjärjestöjen kentässä. Ei "tavallisella" kolehti-mummolla ole Perussanoman lehteä lukiessaan tai Raamattukirjaston teemasarjaa sukulaisnuorille lahjoittaessaan valmiuksia huomata piiloviestintää ja sanavalintoja. Edelleen käytetyt, entiset kirkolliset termit "armo", "Kristus", "evankeliumi" jne. hämäävät, koska niille annetaan uusi, toisenlainen sisältö ja ujutetaan sisään uusia oppeja.

Eivät pelkästään VT:n profeetat - vaan myös miltei kaikki UT:n epistolat oli kirvoittanut liikkeelle jokin harhainen oppi, jota niissä kritisoitiin. Hämmentävää on se, etteivät harhaopit olleet vieraita alkuseurakunnallekaan vaan heti oven edessä. Itse asiassa 1. Johanneksenkirje sanoo antikristustenkin lähtevän nimenomaan "meistä" liikenteeseen. Kuten SRO:n aiemman polven nyt jo eläkkeelle siirtynyt "pylväs" painotti, ei etuliite "anti" merkitse ainoastaan "vastaan", vaan myös "sijaista". Maailman perustamisen sijasta hidas kehitys. Adamin ja Eevan sijasta apinaihmiset jne. Harhaopetukseen puuttuminen on rakkautta, ei parjausta ja mustamaalausta. Se on rakkautta paitsi eksyvää lammasta, myös taitamatonta paimenta kohtaan. Vain siten hairahtunut voi tulla synnintuntoon.

MISSÄ OVAT SUOMEN PROTESTANTIT! Matteuksen sanoin: 5:13-14: "Te olette maan suola; mutta jos suola käy mauttomaksi, millä se saadaan suolaiseksi? Se ei enää kelpaa mihinkään muuhun kuin pois heitettäväksi ja ihmisten tallattavaksi.
Te olette maailman valkeus. Ei voi ylhäällä vuorella oleva kaupunki olla kätkössä."

Vuorella sijainnut kaupunki merkitsi "turvakaupunkia" jonne saattoi paeta verenvikaa. Seurakunnan ja lähetysjärjestöjen täytyy pitää tonttinsa, että synnintuntoon tuleva tietäisi minne menne apua hakemaan kuolemansa edessä! Meidän TÄYTYY PITÄÄ tonttimme, tuli rapaa ja sontaa niskaan mistä tahansa ja miten paljon tahansa!

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…