Tornion ensihoito- ja sairaankuljetusten laatu on säilytettävä

HESsu
Vieras

/ #118

22.11.2010 18:22

Yhtään sen enempää ottamatta näihin päätöksiin kantaa niin haluan tuoda näkökulman kokeneet vs kokemattomat vastakkainasetteluun. Joku käytti tässäkin keskustelussa esimerkkiä siitä miten kokeneet hoitavat elvytyksen siten, että potilas kuntoutuu veronmaksajaksi ja kokematon porukka taas aiheuttaa vain lisäkuluja. Todellisuutta on myöskin se, että kokeneet (lääkintävaksit) eivät enää ole motivoituneita työhönsä, tiedot ja osaaminen auttamatta vanhentunutta ja työkykykään ei enää välttämättä riittävällä tasolla. Itse en Tornion "vanhaa" enkä uudempaakaan henkilökuntaa tunne, mutta mitä ensihoitoa sivusta seuranneena niin olen havainnut vanhoissa kyytimiehissä motivaatiopulaa ja siitä aiheutuvia lieveilmiöitä potilaan hoidolle.

Esimies tehtävät ovat asia erikseen ja siihen tehtävään ei ns. vihreää kaveria kaivata. Varsinkin tällä alalla pitää olla monissa liemissä keitetty, että kykenee siihen perustyöhön sekä toimimaan johtajana. Kenties nuorempia ja kokemattomampia on ison firman helpompi johdatella ja vedättää omien itsekäiden tarkoitusperiensä mukaisesti.

Toivotaan, että tähän hommaan saadaan joku tolkku. Ainakaan tuleville MedGroupin työntekijöille ei ole savottaa helpoksi tehty, kenen etu se on?