Maidon käsittelyssä on vakava terveysuhka: Homogenointi

*Mhb-pula. 08.09.2010 Meijereiden takia maidon käsittelyssä on vakava terveys uhka: Maidon homogenointi on lopetettava välittömästi!!

Tämä sivu on päivitetty 10.04.2011

*Raakamaidon kaupallisessa käsittelyssä raakamaidon pastörointi on välttämätöntä – poislukien suoraan maatilalta myytävä raakamaito!
*Mutta meijerien suorittama homogenointi (=Probiootti bakteereita suojaavien rasvapallojen pilkkominen) on täysin turha-tarpeeton toimenpide, jolla vaarannetaan ihmisten terveys!

Elämää ylläpitävien tarpeellisten probiootti-bakteerien matka mahalaukusta-ohutsuoleen:
A. Vapaana maidossa olevat Probiootit eivät pääse elävänä*) ohutsuoleen asti, koska niiltä puuttuu suoja(=rasva).
*)Ainoastaan elävistä Probiootti-bakteereista on hyötyä!
B. Rasvaan sitoutuneet Probiootit saadaan ohutsuoleen asti, koska niillä on rasva suojana!
Mutta juuri homogenoinnilla(tiukalla sihdillä) saadaan aikaan se, että ohutsuoleen pääsee elävänä vain murto-osa niistä Probiooteista, jotka alunperin oli pilkkomattomissa rasvapalloissa. Probioottien tuhoa pahentaa se, että maidon pastörointi ja homogenointi suoritetaan meijereillä väärässä järjestyksessä:
-Ensin maidon rasva pilkotaan(=homogenointi) ja sen jälkeen maito pastöroidaan, jolloin kuumennuksessa(=pastörointi) tuhoutuu lähes kaikki Probiootit!

Huomaa nämä:
- Maidon tyydyttynyttä rasvaa tarvitaan:1.Solukalvon “rakennusaineeksi”, sekä 2.Probiootti bakteerien suojaksi mahalaukun happoja vastaan.
- On kohtuutonta, että asiakas maksaa ensin meijerille siitä että meijeri poistaa maitorasvaa jonka mukana poistuu rahanarvoisia Probiootteja jotka asiakas joutuu ostamaan erikseen jauhekapseleissa. Sekä kaikenkukkuraksi meijeri pilkkoo jäljelle jääneen maitorasvan(=homogenointi), jonka takia ohutsuolen limakalvoille saadaan elävänä murto-osa niistä Probiooteista jotka alunperin oli pilkkomattomissa rasvapalloissa.

Ihmiset ovat saaneet jo vuosisatojen ajan limakalvoille tärkeimmät Lactobacillus asidophilus- ja Bifidobacterium-bakteerit lehmän raakamaidosta (=käsittelemätön maito), jotka meijerit ovat tuhonneet pastöroimalla (=tarpeellinen) ja homogenoimalla (=täysin turha-tarpeeton toimenpide!) ja näin aiheuttaneet vakavan terveyshaitan jo 1970-luvulta lähtien!

Koska kyseessä on immuunipuolustuksen kolmesta Probiootti bakteerista kaksi tärkeintä Probiootti bakteeria, niin katson että aiheutettu terveyshaitta on vakava, johon on puututtava välittömästi!

Jatkuu linkissä..............:

Vierailu Probioottien maailmaan:

Huomio: Allekirjoita adressi, vaikka olisit sen aiemmin allekirjoittanut! Aiemmat allekirjoitukset eivät ole enää voimassa. Kiitos sinulle!