Adressi Suomalaisuuden puolesta: RKP_protesti

Suomalaisuuden puolesta: RKP-protesti

Protesti RKP:n toimintaa vastaan

Me allekirjoittaneet vetoamme suomalaisen yhteiskunnan ja kansalaisoikeuksien puolesta "Svenska Folkpartiet" nimisen järjestön toimintaa vastaan. Puolue harjoittaa Suomessa suomalaisia kohtaan suunnattua sortoa ja halveksuntaa henkisen isänsä Freudenthalin ideologian mukaisesti.

Puolue ajaa "vahvaa ruotsalaisuutta" Suomeen mm. seuraavilla tavoilla:

- RKP istuu jokaisessa hallituksessa, koska se ei aseta mitään muita vaatimuksia hallitusyhteistyölle, kuin ruotsin kielen asemaan liittyvät asiat, josta tietysti häpeä kaikille hallituspuolueille

- RKP pitää kynsin hampain kiinni siitä, että kaikkien suomalaisten on pakko opetella ruotsia

- RKP pyrkii muuttamaan suomalaisten identiteettiä väittämällä, että "suomalaisten identiteettiin kuuluu ruotsin kieli"

- RKP pyrkii ruotsalaistamaan suomenkielisiä lapsia mm. kielikylvyin, mutta varoo visusti tekemästä toisin päin, koska se olisi vahingollista ruotsinkielisten lasten kielen kehitykselle

- RKP on ajanut jo vuosikymmenten ajan ns. kiintiöpaikkoja ruotsinkieliseen opiskeluun, jonka avulla ruotsinkielisiin opintoihin pääsee vähemmillä pisteillä, kuin suomenkielisiin vastaaviin. Suomenkieliset, jotka ovat saaneet enemmän pisteitä, eivät pääse opiskelemaan. Kiintiöpaikat ylittävät jopa moninkertaisesti ruotsinkielisten suhteellisen osuuden väestöstä.

- RKP:n politiikan hedelmiä on myös se, että YLE:n budjetista noin 20%, jos ei enemmänkin käytetään ruotsinkielisten ohjelmien tekemiseen. Tämä on nelinkertainen osuus ruotsinkielisten lukumäärään nähden. Kaiken lisäksi ruotsinkielisten ohjelmien tekoon käytetään noin kaksinkertainen määrä rahaa ohjelmatuntia kohden.

- RKP ajaa politiikkaa, jolla Suomea pidetään keinotekoisessa kaksikielisyydessä valtavin kustannuksin, useimmat arviot vaihtelevat 2-5 miljardin euron (12-30 miljardia markkaa) välillä. Tuo tekee noin 1600-4000 euroa vuodessa nelihenkisen perheen veroissa. Suomessa on vähäisiä alueita, joissa on oikeasti kaksikielisyyttä, muualla Suomessa tuskin kuulee ruotsia. Siitä huolimatta laki velvoittaa kaikkialla Suomessa virkamiesten osaavan palvella ruotsiksi. EU:n raja kaksikielisyydelle olisi 20% väestöstä, siis viidesosa, Suomessa ruotsinkielisten määrä on noin 5%, siis kahdeskymmenesosa. Pär Stenbäckin mukaan aidosti ruotsinkielisiä on vain alle satatuhatta, eli noin 1-2%, viideskymmnesosa/sadasosa.

Puolue ajaa siis kohtuuttomia etuoikeuksia ruotsinkieliselle väestölle suomenkielisten kustannuksella.

Freudenthal on RKP:n (Svenska Folkpartiet) itsensä henkiseksi isäkseen tunnustama (RKP:n kotisivu 4/2006), puolueen puheenjohtajakin (Enestamin kotisivu 4/2006) tuo tämän Freudenthalin arvostuksen selkeästi esille kotisivuaan myöten.

Tässä joitakin esimerkkejä RKP:n tunnustaman henkisen isän filosofiasta:

"Ruotsia puhuva sivistynyt luokka kuuluu ruotsalaiseen kansallisuuteen, joka näin ollen oli ollut ja on edelleenkin valtiaskansa."

"Suomalaiset eivät olleet voineet, rotunsa jäsenkansaa kun olivat, luoda ennen ruotsalaisten valloitusta mitään omintakeista kulttuuria"

"Historiasta tiedämme, että niillä kansoilla, jotka kuuluvat turaanilaiseen kansansukuun, ei ole mitään erikoisia luonnonlahjoja itsenäiseen edistymiseen sivistyksen eikä viljelyksen alalla."

"Ei mikään muu kansa Euroopassa ole osoittanut niin vähän taipumusta itsenäiseen asemaan kansojen joukossa kuin suomalainen ja ylipäänsä koko turaanilainen suku."

"Älyllisessä suhteessa suomalaiset eivät vielä vetäneet vertoja muille kansoille." "Ruotsalaisen talonpojan mielestä suomalainen ammattitoveri on alempi olento, erämaiden pölkkypää, joka kaikissa suhteissa on hänestä jäljessä."

Henkilöt ja yhteisöt, jotka ansiokkaasti ovat edistäneet Freudenthalin aatetta, palkitaan Axel Olof Freudenthal mitalilla. Jakaja on RKP. Vuonna 2006 jaettiin 5 Freudenthal-mitalia.

Ensisijaisesti adressi toimii RKP:n politiikan ja Freudenthalilaisuuden vastustajien voiman näyttönä ja RKP:n ideoiden tunnetuksi tekemisen välineenä.
Adressia ei luovuteta kenellekään. Mahdollinen julkisuus olkoot tiedotusvälineiden ja Intenet-keskusteluiden asia.

***********************************************************
Kysymykset ja kommentit osoitteella adressi0000@hotmail.com

Malttia matkaan! Tästä tulee pikkuhiljaa iso adressi.

Pyydä ystäviäsi allekirjoittamaan! Tiedota adressista
esim. sähköpostitse ja keskusteluissa.
***********************************************************

Sivuston ylläpidon tiedote:

Häirikön lähettämät 14801 allekirjoitusta on nyt poistettu.

Adressin nimien keräys on keskeytetty, koska sen tekijällä ei tunnu olevan enää mielenkiintoa adressia kohtaan. Ylläpidon viimeisimpään yhteydenottoon ei ole vastattu, eikä tekijä ole jaksanut kirjautua järjestelmään sisään kuukausiin. Adressin tekijä voi halutessaan aloittaa nimien keräykseen uudestaan, jos kiinnostusta alkaisi löytyä.

Eräs aktiivinen adressi aiheeseen liittyen löytyy osoitteesta http://www.adressit.com/kielivalinta.

(18.1.2007)

Suomi24:n ja Adressit.com:n keskustelupalstoilla on vihjailtu, että adressin tekijällä olisi jotain tekemistä nimien tehtailun kanssa. Ylläpidon aikoinaan tekemässä selvityksessä mikään ei viitannut tähän.

(15.8.2007)