Vetoomus Kraftverkin uusien toimitilojen puolesta

Vetoamme Porvoon kaupungin päättäjiin, jotka vastaavat kiinteistövuokrauksesta ja/tai poikkeusluvista. Krafverkin tulevaisuus on uhattuna ja tämä on hätähuuto toiminnan jatkumisen puolesta ilman suhteettoman pitkää viivettä nyt koronasulkujen väistyttyä.

Kahdeksan vuotta toimineen porvoolaisen liikuntakeskus Kraftverkin omistaja Joni Rönneberg sai 31.10.22 irtisanomisilmoituksen koskien nykyisiä tiloja Tarmolassa ja vuokrasopimus loppuu 31.1.2023.

Uusien tilojen löytymisen suurimpana haasteena on se, että tilojen pitää olla niin neliöiltään kuin tilakorkeudeltaan suuret. Nykyisissä tiloissa neliöitä on 1100 ja tilakorkeutta kuusi metriä. Korkean tilan vaatii lasten ja nuorten pomppupuoli, jossa on muun muassa useita trampoliineja.

Kraftverkissa käy viikoittain 500–700 lasta, nuorta ja aikuista, eikä samanlaista pomppupuolta löydy Porvoosta. Kraftverk on suosittu paikka myös lasten syntymäpäiväjuhlien järjestämiseen. Aikuisille Kraftverk tarjoaa monipuoliset treenimahdollisuudet samalla kuin lapsille on ohjattua ja valvottua toimintaa.

Joni on etsinyt uusia tiloja hyvin aktiivisesti ja ollut yhteydessä eri tahoihin, niin yksityisiin kuin kaupungin virkamiehiin. Kraftverkin toiminnalle on löytynyt yksi kriteerit täyttävä tila: Bookwell Oy Tarmolantiellä, lähellä nykyisiä tiloja. Kyseinen tila on kuitenkin kaavoitettu toimistokäyttöön ja tiedustellessaan mahdollisuutta poikkeuslupaan Porvoon kaupungin elinkeinopäälliköltä, sai Joni kieltävän vastauksen. Perusteena on muun muassa, että läheiseen/viereiseen tilaan on jo annettu poikkeuslupa Tarmola Padelille. Muita korvaavia tiloja on etsitty hyvin aktiivisesti ja etsitään edelleen, jotta toiminta jatkuisi ilman pitkää keskeytystä.

Kaupunki on uudessa strategiassaan vuosille 2022–2025 sitoutunut edistämään kestävää kasvua, jonka painopisteitä ovat muun muassa kaupunkilaisten hyvinvointi ja toive saada yrityksiä sitoutumaan Porvooseen. Yhdenvertaisuus on kaupungille vahva arvo. Kaupunkistrategiassa on useita lupauksia, joita myös Kraftverkin olemassaolo eittämättä vahvasti tukee:

- Kaksikielisten liikuntapalveluiden tarjoamista sekä julkiselle että yksityiselle sektorille
- Lasten, nuorten, perheiden, työikäisten ja senioreiden hyvinvoinnin edistämistä
- Vaivattoman ja sujuvan arjen edistämistä
- Yrittämistä, työpaikkoja ja tulevaisuuden osaajien kasvattamista
- Yhdenvertaisuutta tekemällä yhteistyötä muun muassa Etevan, Poutapolun, Turvakodin, useiden koulujen ja urheiluseurojen kanssa sekä tarjoamalla palveluitaan erityislapsille

Tämä kaikki erittäin tärkeä, suurta joukkoa koskeva toiminta on suuressa vaarassa, jos uusia tiloja ei saada helmikuun alusta 2023 käyttöön. Kaupungin tulisi kohdella yrittäjiään myös yhdenvertaisesti, kuten on strategiassaan lupautunut toimimaan.

Me allekirjoittaneet olemme Kraftverkin asiakkaita, äitejä, isiä, perheellisiä, nuoria, lapsia – aivan tavallisia porvoolaisia vauvasta vaariin, jotka koemme jäävämme tyhjän päälle ilman meille rakkaita harrastuksiamme.

Paperillinen vetoomus löytyy myös Kraftverkin tiloista Asentajantie 9, 06150 PORVOO.

Kraftverkin asiakkaat    Ota yhteyttä adressin tekijään

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla hyväksyn sen, että Kraftverkin asiakkaat näkee kaikki tällä lomakkeella antamani tiedot.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Annan suostumukseni siihen, että tällä lomakkeella antamiani tietoja käsitellään seuraavissa tarkoituksissa:

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…