Vierivät kivet -ohjelmaa ei saa poistaa tv-ohjelmistosta

Ylen ykköskanavan Vierivät kivet -ohjelma aiotaan lopettaa ensi vuonna. Ohjelma on ollut harvoja senioreille tarkoitettuja ajankohtaisohjelmia ja puolustanut paikkaansa kunniakkaasti. Sen sisältönä ovat olleet arkiset katsaukset ja henkilökuvat suomalaisista eläkeikäisistä. Siinä on puututtu myös vanhusten ongelmiin. Ohjelman ote on valpas, asiallinen ja myönteinen.

Vierivät kivet ei ole mediaseksikäs tv-ohjelma. Mutta se on suosittu, vireä ja odotettu ohjelma monissa kodeissa, joissa asuu eläkeikäisiä. Sillä on 450 000 katsojaa. Lopettamalla tämän tarpeellisen ohjelman Yleisradio laiminlyö velvoitettaan tarjota kaikille kansalaisille tasapuolisesti ohjelmia, jotka ovat kiinni ajassa muullakin tavoin kuin suoltamalla tuutin täydeltä saippuasarjoja ja höttöistä viihdettä. Ohjelman lopettaminen viestii myös ikäsyrjinnästä.

Vierivät kivet ansaitsee tulla tehdyksi ja nähdyksi myös vuoden 2006 jälkeen. Vaadimme Yleisradiolta ohjelmalle jatkoa.