Espoon kaupungin on luovuttava Vermon raviradan tapahtuma-alueen suunnitelmasta

Espoon kaupunki on yhdessä Vermon Ravirata Oy:n kanssa suunnittelemassa raviradan alueelle tapahtuma-aluetta suurtapahtumille kuten festareille ja megakonserteille. Alueella suunnitellaan järjestettävän vuosittain kymmenen suurtapahtumaa sekä määrittelemätön määrä pienempiä konsertteja ja tapahtumia. Suurtapahtumat ajoittuisivat kesäaikaan eli niitä olisi lähes jokaisena kesäviikonloppuna.

Suunniteltu tapahtuma-alue sijaitsee keskellä asutusta. Välittömästi tapahtuma-alueen ja -melun piirissä sijaitsee Vermonrinteen asuinalue sekä noin sadan hevosen asuintallit. Suuresta melu- ja järjestyshaitasta tulevat kärsimään lisäksi Pajamäen, Vermonniityn, Perkkaan ja Mäkkylän asukkaat. Suurtapahtumiin liittyviä lieveilmiöitä kuten melua, ruuhkia ja järjestyshäiriöitä yms. on luvassa myös Leppävaaraan ja Pitäjänmäelle. Melun lisäksi tapahtuvat tuovat mainituille alueille myös tapahtumajärjestäjien ja osallistujien liikennöinistä ja siirtymisistä aiheutuvaa haittaa.

Me allekirjoittaneet vetoamme Espoon kaupungin päättäjiin, jotta hankkeen edistäminen keskeytetään. Suunnitelmien mukaista tapahtuma-aluetta ei voi tuoda keskelle asutusta! Tapahtuma-alueelle on etsittävä parempi paikka eikä suurta määrää tapahtumia pidä ylipäätään keskittää. Raviradan alueen kehittämistä pitää suunnitella asukkaiden ehdoilla kuten Espoo arvoissaan lupaa.

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla hyväksyn sen, että Lotta Henriksson näkee kaikki tällä lomakkeella antamani tiedot.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Annan suostumukseni siihen, että tällä lomakkeella antamiani tietoja käsitellään seuraavissa tarkoituksissa:

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…