Espoon kaupungin on luovuttava Vermon raviradan tapahtuma-alueen suunnitelmasta

Ota yhteyttä adressin tekijään

Lähialueen asukkaat vastustavat Vermon tapahtumapuistosuunnutelmaa

2023-05-30 10:40:22

Suuri joukko Vermon raviradan ympäristön asukkaita vastustaa Espoon kaupungin suunnitelmaa kehittää raviradan alueesta suurten konserttien ja festareiden tapahtuma-alueen (max. 10 päivää megatapahtumia vuodessa + määrittelemätön määrä pienempiä tapahtumia). Kaupunki koittaa suunnitelmallaan turvata kannattamattoman raviratatoiminnan jatkoa.
Asukkaiden kokema haitta megatapahtumista pitää ottaa huomioon alueen suunnittelussa. Aluetta pitää kehittää kaupunkilaisten tarpeiden pohjalta, ei yksittäisen yrityksen ja muualta tulevien tapahtumajärjestäjien ja -vieraiden.

Adressin allekirjoittajat vaativat suunnitelmasta luopumista. Tapahtuma-alue sijaitsee keksellä tiheää astutusta. Se rajautuu Vermonniittyn, Vermonrinteen ja Pajamäen asuinalueisiin. Melun ja järjestyshäiriöiden vaikutuspiirissä ovat myös Perkkaa ja Mäkkylä.

Mittavalle alueelle, hyvien liikenneyhteyksien varrelle, keskelle astutusta, löytyy parempaa käyttöä esim asuinrakentamiselle. Kaupunki ei ole esittänyt alueen kehittämiseksi muita vaihtoehtoja. Ne pitäisi tutkia ja niiden lähtökohtana pitäisi olla asukkaiden etu.

Lotta Henriksson