Reposaaren koulu on säilytettävä!

Kommentoitu viesti


Vieras

#6 Reposaasen koulun puolesta

21.03.2014 06:36

Olen itse käynyt aikanani kouluni Reposaaressa. Tuntuu pahalta kuulla ja lukea näitä lopettamissuunnitelmista. Jotenkin ajattelisi sen olevan kaikkien etu ,että pieni koululainen saisi käydä koulunsa lähellä kotia. Ei tulisi kohtuuttoman pitkiä koulupäiviä, eikä sitä matkustamista, heräämistä tosi aikaisin.
En tiedä mikä lopettamissuunnitelman takana on, mutta voisi hyvin kuvitella sen olevan rahan. Nykyiset koulurakennukset eivät ole ihan uusia. Niitä pitäisi todennäköisesti remontoida, eikä siihen näinä aikoina löydy rahaa. Ennenmmin tyhjennetään koko koulurakennus oppilaista ja opettajista ja jätetään tyhjilleen. Kuluja siitäkin tulee kaupungille. Saati niitä kuljetuskustannuksia kun oppilaat kuskataan keskustan kouluihin.
Päättäjien päätökset ja toiminta ei näinä päivinä tunnu kovin kauaskatseiselta. Ei osata, eikä tarvitse miettiä päätösten seurauksia, vaan ollaan tyytyväisiä kun säästyy rahaa ja voidaan rakentaa keskustaan jotain turhia korkeakoulurakennuksia säästyvillä rahoilla.

Vastaukset


Vieras

#7 Re: Reposaasen koulun puolesta

2014-03-21 07:05:42

#6: - Reposaasen koulun puolesta

Olen juurikin samaa mieltä että pienet lapset saisivat käydä koulunsa llähellä kotia (kun sellainen mahdollisuus on ) ei tule niitä järjettömän pitkiä koulupäiviä..ja pystytään opiskelemaan pienissä ryhmissä