Otanmäen maauimala säilytettävä!

Otanmäen_maauimala_odottaa_uimareita.jpgOtanmäen maauimala säilytettävä

Otanmäen maauimala on Suomen pohjoisin maauimala ja se on säilytettävä. Maauimala on kulttuurihistoriallisesti arvokas kohde. Kajaanin kaupunki on myös ollut maauimalan markkinoinnin suhteen hiljainen eikä ole mainostanut sitä turisteille saatikka omille asukkaille. Tehokkaammalla tiedotuksella maauimalan kävijämääriä saadaan nostettua etenkin, kun Otanmäen urheilukentän ympäristöön, jossa maauimala sijaitsee, on rakennettu talkootöillä 18-väylänen frisbeegolfrata. Kaikki Kajaanin asukkaat eivät välttämättä tiedä edes koko maauimalan olemassaoloa. Maauimalat muualla Suomessa vetävät paljon väkeä, mutta Kajaanin päättäjät eivät huomaa omaa. Ainutlaatuinen vierailukohde ei pääse oikeuksiinsa Kaukaveden markkinointikanavissa. Sitä pitäisi markkinoida muuallakin. Kajaanin kaupunki ja Otanmäen taajama pystyisivät hyödyntämään maauimalaa yhtenä vetovoimatekijänä, joka houkuttelee uusia asukkaita alueelle. Viime vuosien kävijämärät ovat olleet niukkoja koronapandemian vuoksi, eikä uimalan käyttö vielä kesällä 2023 palautunut normaaliksi. Uskomme, että kesällä 2024 saamme kävijämäärän nousuun.

Me allekirjoittaneet emme hyväksy Otanmäen maauimalan lakkautusta. Lasketut säästöt eivät ole todellisia säästöjä. Uimalan kesäajan käyttäjämäärät tulee laskea uudestaan uimakauden päätyttyä syksyllä 2024 ja harkita lakkauttamisen aiheellisuutta vasta sen jälkeen.

HUOMIO:

Paperisen version adressista löydät Otanmäen Seolta (Vuorimiehentie 2, 88200 Otanmäki) ja Otanmäen kirjaston lehtisalista (Uunimiehentie 6, 88200 Otanmäki)

Nettiadressi sekä paperinen adressi sulkeutuu  15.5.2024 iltapäivällä, koska adressi pitää toimittaa Kajaanin kaupungin kirjaamoon 16.5.2024 mennessä.

Adressi luovutetaan päättäjille ennen 11.6.2024 valtuuston kokousta, jossa säästötoimista päätetään.