Kokoomuspuolue lakkautettava

Kommentoitu viesti

Kokoomuslainen

#23 Maanpetturit voisivat muuttaa Venäjälle

23.08.2014 12:17

Suomi on demokraattinen maa, kuten myös USA, Ruotsi, Saksa ja monet muut maat, joihin voisin muuttaa. Teidän ajatusmaailma on lähempänä Kiinan, Pohjois-Korean ja Venäjän politiikkaa. Jos Suomi koskaan muuttuu takaisin tuollaiseksi henkilökultteja ihannoivaksi sosialistiseksi maaksi, jota se oli, kun Kekkonen oli Suomen diktaattorina, niin olen kyllä valmis muuttamaan ulkomaille.

 

Katson kuuluvani pienituloisiin ja silti äänestän kokoomusta. Ansaitsen 2800 euroa/kk ja minulla on ylempi korkeakoulututkinto. Vaimo on työtön nyt tämän kuukauden alusta, kun työpaikka meni konkurssiin. Meillä on kaksi alle 3 v lasta.

 

Eihän tässä voi koko ajan velaksi elää. Kyllä minun on hieman mietittävä sitä, minkälaisen velan lapsilleni annan eteenpäin. Muistan hyvin ajan, kun elettiin Kekkoslandiassa. Kyllä Suomi oli silloin paljon köyhempi, kun se on nykyään. Myös meillä pienituloisilla ovat asiat paljon paremmin - nyt on oikeastaan aika hyvin.

 

Tietenkään en kannata lapsilisien leikkausia, mutta en myöskään kannata verojen korotuksiakaan. Minusta valtion ja kuntien organisaatiot olisi saatava mahdollisimman kevyiksi ja koko verotusmalli mahdollisimman yksinkertaiseksi. Erityisesti kannatan painopisteen siirtymistä energiaveroihin. Tällöin asuminen kallistuu (lämmityskustannukset) mutta toisaalta toisia veroja olisi mahdollista vastaavasti alentaa.

 

Minua ei haittaa, että toiset rypevät rahassa. Minua ei myöskään haittaa se, että olen pienituloinen, niin kauan aikaa, kun näillä tuloilla kykenen hoitamaan perheeni taloutta. Näen asian siten, että kun joku tienaa hurjasti, niin silloin hän tekee jotain sellaista, mikä hyödyttää myös minua. Kapitalismissa jokainen voi ansaita kykyjensä mukaan ja demokratiassa hyvinvointi jakaantuu suurelle osalle kansaa.

 

Itse syytän tätä talouden kurjimusta siitä riistopolitiikasta, jota Suomi on muiden länsimaiden tavoin harrastanut pitkään ja luonut sellaisen valtion ja sosiaalitukien viidakon, joka on pitkällä tähtäimellä kestämätön. Kaikkihan perustuu siihen, että eri maanosissa asuvilla on hyvin erilaiset elinolosuhteet ja Suomessa työ on kallista. Demokraattisessa maailmassa, jossa ei ole keinotekoisia tullirajoja intialainen vaatetehtaan työntekijä ansaitsee saman verran kuin suomalainen, mutta tuloerot ovat myös hurjia. Kapitalismi on eräs demokratian keskeinen osa-alue. Markkinavoimat eli kuluttavat ihmiset määräävät hyvin pitkälti sen, kuka rikastuu ja kuka ei.

 

No miksi sitten äänestän kokomusta? Mielestäni kokoomuslaiset politiikot ovat ainoita, jotka näkevät, mihin suuntaan ollaan menossa. Useimmat vasemmistolaiset ovat jo kauan sitten lakanneet ihailemasta totalitäärisiä yhteiskuntia. Vihreät ovat muuten hyvällä asialla, mutta heillä on liian jyrkkiä kantoja mm. ydinvoima ja NATO-asioissa. He takertuvat liiaksi nähin teeseihin ja tekevät sen vuoksi tyhmiä päätöksiä. Lisäksi vihreiden painolastina ovat entiset stalinistit, jotka edelleen tuntevat liikaa sympatioita näitä "entisiä" ihannevaltioitaan kohtaan ja ovat valmiit katsomaan vaalenpunaisten silmälasien läpi näiden valtioiden tekemiä ihmisoikeusrikkomuksia kohtaan. Ja näkeehän sen noista vasemmistolaisistakin. Heti kun ollaan isommalla postilla (esim. valtionvarainministerinä), niin on pakko nähdä, miten asiat menevät. Tällöin omat alkavat syyttämään oikeistolaisesta politiikasta (=Urpilainen) ja vaihtavat tilalle jonkun joka taatusti on työlaisten asialla, kun on kerta ay-liikkeen kasvatti. Lopulta hänenkin oli vaan huomattava reaaliteetit ja toteutettava täsmälleen samanlaista politiikkaa kuin edeltäjänsä.

Kokoomusta syytetään usein, että se on työntajien asialla. Mitä sitten? Jos työnatajilla menee huonosti, niin meillä ei ole lainkaan työpaikkoja. Se on kuitenkin elämän kylmä totuus. Jos pyrit parantamaan työnatajan mahdollisuuksia toimia tässä yhteiskunnassa, niin väkisinkin syntyy työpaikkoja. Jos taasen pyrit ajamaan työnantajien kustannuksella työntekijöiden etua, niin aika varmasti niitä työpaikkoja katoaa. Räikeimpänä esimerkkinä tämän tyyppisestä toiminnasta lienee Finnairin taisto. Työntekijöiden ahdinko on varmaan suuri, kun palkkoja kiristetään ja työolohin tulee heikennyksiä, mutta loppujen lopuksi vastapuolella on kuitenkin se, että kohta laitetaan lappu koko firman luukulle. Silloin ahdinko on vielä suurempi.

Kyllä niin kauan aikaa, kun kokoomuksella on ollut mahdollisuus vaikuttaa siihen suuntaan, mihin Suomi on menossa (Kekkosen jälkeen), niin Suomen kehitys on mennyt eteenpäin. Aina joskus kuulee sanottavan, että EU:n myötä menetimme mahdollisuuden itse päättää asioista. Kekkosen aikaan päätöksemme saneli itänaapuri ja paljon tiukemmin kuin nyt. Parempi kuitenkin näin.

Vastaukset

Muuta sitten

#59 Re: Maanpetturit voisivat muuttaa Venäjälle

2014-09-15 18:55:20

#23: Kokoomuslainen - Maanpetturit voisivat muuttaa Venäjälle 

 Kokoomuslaiset =maanpetturit, näkevät kyllä mihin maa on menossa ja tekevät sen tahallaan, ajavat omaisuuden yksien käsiin.