Vakuutuslääkärit on asetettava totuusvelvoitteen piiriin

Kommentoitu viesti

Eräs joka ei tajua

#36 Kuulemma olen terve?

24.11.2014 13:34

Kun Kelalla laittaa hakemuksen työkyvyyttömyyseläkkeestä ja yrittää siinä kysellä mitkä ovat ns. kriteerit, jotta osaisi jotenkin varautua mitä tuleman pitää, niin Kelan virkailija sanoo ettei tiedä, vakuutuslääkärit sitten päättää.

Eli Kelakinko on talutusnuorassa?  Vai onko päätöstenteko niin summamutikassa tapahtuvaa, etteivät halua/uskalla tai osaa sanoa mitään hekään.

Hullun hullu systeemi joka tapauksessa.  Itseltäni on neljältä eri lääkäriltä B todistukset ym, eikä riitä, kun Vakuutuslääkärin edellinen lausunto sanoo, miltei näillä sanoilla, te olette terve, menkää töihin! (Olen miltei 60v, ja monisairauksien kanssa päivittäin kamppaileva.)  Onneksi suomessa vielä on sossu, muuten olisi pakko köyteen turvautua.

Vastaukset


Vieras

#54 Re: Kuulemma olen terve?

2014-11-25 14:56:39

#36: Eräs joka ei tajua - Kuulemma olen terve? 

 Kaukana on se ihanuus kun saa elää 522 E kk:den,maksaessa kaikki kertyneet laskut arpomalla kukaa saa seuraavan potin ja lopuilla E maksimissaan 50-150 E kk on pakko elää ja maksaa taasen seuraavasta niitä rästiin jääneitä.IHANAA kaikkien niiden henkilöiden jotka päätöksiä tehtailevat ja asiakirjoja poistavat eläkehakemuksista ovat vailla mitään omaa tuntoa.Vuonna 2008 oli tilastoitu joka 5 ihmisen itse oman käden kautta tapahtunut elämän päätös heittää lusikka nurkkaan.Lisätäkseni 2014 on jo joka 4 tehnyt saman päätöksen älä hyvä mies vaivu niin alas koska se kaikkein suurin hyötyjä on juuri eläkeyhtiö joka on todelle mielissään jos kaulakeinuun itsesi saatat.Nekin roposet ovat eläkeyhtiöille suurta sijoituksen hekumaa.

Tuumailun paikka olisi kuinka paljon kotimaiset markkinat piristyisivät jos meille 10 tuhansille myönnettäisi työkyvyttömyyseläke /ammattitauti eläke.

Nyt nekin rahat menevät jonnekin rahastoihin jossa niile povataan suurta voittoa Pahamasaarten luvatussa paratiisissä?

EIHÄN TÄSÄ OLE MITÄÄN JÄRJELLISTÄ POLITIIKKAA?

Omalta kohdaltani sain puhelin keskustelussa lakimiehen kera seuraavaa ei ne sinua päästä eläkkeelle koska he joutuvat maksamaan liian suuren eläkkeen sinulle?

Jokainen työntekijä on oman eläkkensä tienannut työtehtävien mukaan.

Kuinka moni ylemmissä yhteiskuntamme ns luokissa on saanut samaiset kohtelut kuin alemmalla portaikolla olevat.

Kevan johtajat kun tekevät rikollista toimintaa kuten Rovaniemen moottorikelkka tehtaan rahoituksessa näppinsä polttanut ja tuomion saanut toimitusjohtaja pääsi heti eläkkeelle ja sai 10 tuhansien eläkkeen heti.Hänelle jos kelle olisi ensi vaadittu takaisn perintä ja sen jälkeen 10 vuoden työtöntyönhakijana oleminen josta sitten lasketaan eläke.

Itekin olen vajaa kuntoinen työnhakijana ollut yli 6 vuotta koska työnantajallani ei ole minulle terveyttä vastaavaa työtä löytynyt ja sen johdosta  eläkkeeni saadaan putoon joka vuosi 2%.