Suomenoja – Kaitaan rakentamiseen järkeä

Kommentoitu viesti

Ympäristö siistiksi ja käyttöön

#15 Olen tyytyväinen uudistuksiin

25.04.2015 08:43

Olen erittäin tyytyväinen, että alueemme reunaan rajoittuvaa Finnoon aluetta aletaan kunnostamaan ja rakentamaan. Se on hylättyine pesukoneineen, veneenraatoineen ja liejualtaineen ollut suru silmälle jo vuosikymmenien ajan. Pidän oman alueemme väljästä ja luonnonläheisestä rakennustyylistä, ja aion siitä edelleenkin nauttia puistoteitä, rantaraittia ja Rullavuorea samoillen. Samalla toivotan uudet asukkaat tervetulleeksi viereemme Finnooseen, siellä aion käydä ruokaostoksilla, kahvilassa ja syömässä. Niin, ja tietysti innokkaana veneilijänä uudessa, hienossa satamassa - ehkä vain veneessä istuskelemassa ja nauttimassa muuttuneesta, kauniista satamamiljööstä.

Vastaukset

Lapsiperheellinen

#18 Re: Olen tyytyväinen uudistuksiin

2015-04-28 21:25:13

#15: Ympäristö siistiksi ja käyttöön - Olen tyytyväinen uudistuksiin 

 Myös meillä odotetaan innolla uusia palveluita, sillä mukavan asuinalueen ainoat puutteet ovat olleet joukkoliikennevuorojen vähäisyys ja täysin puuttuvat palvelut. Kaikilla meillä alueen asukkailla ei ole auto käytössä päivisin tai ei lainkaan, lisäksi alueen palvelujen tulee vastata myös ikääntyvän väestön tarpeita.

Kyllä meille kaavan mukaan on jäämässä myös luontoa ja meren rannalle tyypilliset maisemat. Ennen rakentamista alue oli kyllä todella surkean näköistä.

Veikko Pilvi
Adressin tekijä

#19 Re: Olen tyytyväinen uudistuksiin

2015-04-29 18:38:12

Kehitetään nykystä aluetta kunnioittaen

Tuskin kukaan vastustaa Finnoon kehittämistä ja rakentamista. Kuten toteatkin on alue monin osin huolimattomasti hoidettu. Kysymyksessä on kuitenkin niin poikkeuksellisen raju rakentaminen jollaista ei taida löytyä mistään pääkaupunkiseudulta. Mitä merellistä ja ihailtavaa on siinä, että pientaloalueen reunaan llähimmistä taloista n. 60 m rakennetaan yli 40 m tornitalo.

 Espoon rakennusjärjestys 1.1.2012 5§ Kaupunkikuvalliset vaatimukset.Rakennuksen rakentamisen, rakennuksen rakentamiseen verrattavan rakentamisen ja rakennuksen laajentamisen on sovelluttava ympäröivän alueen yleisesti noudatettuun rakennustapaan. Rakennuksen sijoituksen, koon, muodon, ulkomateriaalien, värityksen ja julkisivun jäsentelyn on sovelluttava tonttiin rajoittuvaan katuun ja muuhun julkiseen kaupunkitilaan.